• Madicken och Lisabeth

Borås djurpark???

Vi har tänkt att göra en utflykt till Borås djurpark. Någon som varit där och vet vad de har för restauranger? Eller bör man ta med egen matsäck?

Vi har tre barn och vi har inte råd att gå ut och äta för dyrt och vi får ändå aldrig äta vår mat varm så finställen är uteslutet. Jag har tittat på parkkartan men blir inte klockare för det...

Någon som har lite bra tips att dela med sig av, likaså vad som brukar gå hem bäst hos ungarna. Alla barnen är i förskoleålder.

• Svar på tråden Borås djurpark???
  • Ma Baker

När jag var där senst så har jag för mig att vi åt på en restaurang där, med barnvänlig mat som pommes och sånt som de brukar gilla. Dock kommer jag inte ihåg priset men antar att det inte kan ha varit det biligaste..

• Fruochmamma

Vi var där för någon månad sedan och tog med oss korv, bröd mm och använde deras stora elgrillar som finns på plats och tillgängliga för besökarna. Det finns pcinicbord & bänkar utspridda över hela parken, men även restauranger av olika de slag även ifall de känns onödigt dyra.

ღ♥ mamma + pappa + Ludvig + Carl ♥ღ
  • Rocktroll

Vi bor i Borås och är på djurparken ganska ofta därför och oftast hyr vi en skrinda som vi packar med picnickorg och kylväska. Restaurangerna är ofta fulla och ganska dyra med. Det finns massa ställen man kan grilla korv på och bänkar man kan slå sig ner vid.

.:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • sarsparis

Vi tar med picknickkorg. det finns grillar så man kan grilla korv. Annars kan man hälla hett vatten i en termos och lägga i kokkorv där sen när det är dags att äta. Min erfarenhet säger att maten ofta är dyr på sånna här ställen. Det är nästan mysigare tycker jag och säkert även barnen, att sätta sig ute i det fria och fika.
    Som sagt, hyr en skrinda om ni inte har barnvagn att lägga saker i. Det finns ju små smidiga kylväskor där man kan få plats med lite smörgåsar, yoghurt mm.

Om era barn gillar kalla pannkakor är det också perfekt att ta med.

• Madicken och Lisabeth

Åh, bra, tack allihop. Då blir det matsäck. Hur är det med elgrillarna då, behöver man mynt till dem eller får man låna dem gratis?

Svar på tråden Borås djurpark???