• Anonym (Förvirrad o slut)

Efter krisen så har jag en kris

Min man drog in en annan kvinna i vårat förhållande när vi hade det som svårast o hade då henne att prata med, helt okej, antar jag.. Men jag mår ändå så dåiigt av det... 

Vi har rivit sönder skillsmässopapprena o vi har ringarna på oss.. Jag skulle vilja ha tips o råd hur jag kan bli av med dessa tankar på att vara orolig, han har valt mig.... Han har inte varit otrogen.. 

Men efter att ha undvikit mig o varit kall mot mig i 2månader, fått mig att känna mig försmådd o värdelös så vände allt.. Han har älskat mig hela tiden o han har vela "ha mig" hela tiden...

Jag känner att jag har tagit skada o att prata med honom hjälper inte för han blir bara irriterad om jag säger att jag känner mig som om jag vore andrahandsval.. För ibland får jag den känslan.. Hade han inte dragit in den här bruden så hade jag nog inte känt så här, men just det att han pratat om mig med henne o sagt vad vet jag...så känns det konstigt..

Kan du inte bara säga åt mig att jag e knäpp o att han faktiskt valt mig o att jag borde sluta tänka som jag gör innan jag förstör något??? SNälla!!!  

• Svar på tråden Efter krisen så har jag en kris
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Du behöver ta dina känslor och reaktioner på fullaste allvar för det är ingenting konstigt med dem. Din man har faktiskt svikít dig genom att vända sig till den andra kvinnan när ni hade det som svårast. Det blir alltså en allvarlig skada i er relation som ni behöver läka tillsammans. När din man bagatelliserar det hela gör han det värre för dig och för er. Han har säkert svårt att ta ansvar för det han gjorde för det ger honom dåligt samvete eller liknande. Det är alltså inte så att du är knäpp utan det som behöver göras är att din man måste förstå hur illa han gjort dig. Om ni har svårt att klara det här på egen hand (det är inte ovanligt), sök er till familjerådgivning.

Hälsningar

Gerd

Svar på tråden Efter krisen så har jag en kris