• Anonym

Vad tjänar en platsförmedlare/jobbcoach på AF?

Skriver anonymt eftersom jag bor på en liten ort och inte vill bli igenkänd..

Har sökt ett jobb som arbetsförmedlare/jobbcoach på AF med inriktning mot funktionshindrade arbetslösa.

Kraven de har är att man har minst 180p på högskola och gärna lite erfarenhet.

Är det någon här som har detta jobb alt kanske vet hur mycket lönen kan ligga på?

Jag jobbar med liknande uppgifter idag och tjänar då ca 26 000kr.

Anar att det kanske är lägre lön inom AF...

• Svar på tråden Vad tjänar en platsförmedlare/jobbcoach på AF?
  • Anonym
    PUFF! ingen som vet detta? Jag vet liksom inte vad man kan förvänta sig el vad man kan tänkas begära?
  • Anonym (Wera)

Läste om en här på FL som jobbade som det (minns tyvärr ej vem, kan ha varit en tråd från förra året) - hon tjänade 23.500kr och var beteendevetare i botten.

• Anonym

Ok.. det är som jag tror då.. betydligt sämre lön.. *hmm*

• Livisu

Hej
    Fick du jobbet?
    Jag har sökt jobb som arbetsförmedlare och har förstått att det är ganska låg men ändå okej lön.

• Anonym (mm)
    Livisu skrev 2011-09-12 15:04:06 följande:
    Hej
    Fick du jobbet?
    Jag har sökt jobb som arbetsförmedlare och har förstått att det är ganska låg men ändå okej lön.
    Tror den ligger på mellan 21-24 000 kr beroende på. Går väldigt lite upp i lön om man inte är chef.
  • Anonym (af)

Jag är arbetsförmedlare med 5 år i yrket. Har 26 500, men har varit f-ledig två gånger och därför inte hängt med riktigt i löneutvecklingen. Nästa lönerevision blir nu under hösten och eftersom jag är saco-ansluten förhandlar jag själv. Jag tänker begära 28000 och tror jag har goda chanser.

Mina kolleger med fler år bakom sig ligger på 30-33 000 ca. Jobbar i södra delen av landet. 

• Majken

Runt 23-25000:- skulle jag tro, men allt är ju förhandlingsbart? Det handlar ju snarare om du matchar kraven tillräckligt bra och att de gillar din personlighet vid en ev intervju - men sånt vet du ju redan om du jobbar i "branschen"?! ;))

• Anonym (Sthlm)

Nu vet jag inte var du bor. Men för 1 år sedan gick jobbcoacherna, här i Stockholm, in på 27 tusen. Det tycker jag är riktigt bra! Många av de som anställdes då kom direkt från skolan, utan erfarenhet alls.

Svar på tråden Vad tjänar en platsförmedlare/jobbcoach på AF?