• CeciliaBa

Ljungskile - vilken förskola?

Hej! Flyttar till Ljungskile om några månader. Det finns ju lite olika förskolor i området. Någon som kan rekommendera en speciell? Tänkte hälsa på om vi hinner men kan ju vara bra med lite tips!

• Svar på tråden Ljungskile - vilken förskola?
  • kajsa835

hur gick det vilken valde ni? vi flyttar också till ljungskile, i november.
    lite nyfiken på strumpans förskola, den verkar ju fin!

• CeciliaBa

Det blev Kärrs förskola! Fungerar mkt bra. Underbar egenlagad mat! Fin gård, fina lokaler, framförallt bra personal.

• kajsa835

aha!

Vi fick en plats på Hälle förskola, hoppas den blir bra. Valde den i första hand eftersom stora sonen ska gå på Ljungskileskolan som ligger brevid.

Trivs ni i Ljungskile annars? Bor ni i hus eller lägenhet?

• CeciliaBa

Hälle är säkert toppen! Verkar ju vara fullt ös där när man går förbi ! Vi har bara bott i Ljungskile en månad. Flyttade hit pga min mans arbete. Varför flyttar ni hit? "Alla" verkar tycka orten är toppen så hoppas på det bästa. Vi hyr hus här tills vi vet vart exakt vi vill bo. Har nyss sålt vårt gamla hus. Hur gör ni? 

• kajsa835

fullt ös kan jag tänka mej, det verkar va nästan bara killar på hela förskolan :-O

vi har börjat flytta lite smått nu, stora lasset blir den 29/10. vi har köpt ett hus en bit utanför ljungskile, mot backamo. att det blev ljungskile va lite slumpen, har kollat hus lääänge (bor i hyres-lgh) men priserna är så mycket högre i göteborg (där vi bor nu). så va vi ensamma att kolla på detta huset o kunde pruta lite så det blev det! min farmor bor i ljungskile också så jag har varit där mycket. fast jag vet ju inte hur det är att bo där

vilekt område bor ni i nu? jobbar du i ljungskile också? jag ska till o börja med pendla till göteborg

• kajsa835

30 flickor och 62! pojkar står det på kommunens hemsida!
    hoppas alla flickorna går på kärrs då annars blir det nog väldigt grabbigt när alla börjar skolan sen

Svar på tråden Ljungskile - vilken förskola?