• SarTo

Babytecken

Är det någon här som har erfarenhet av babytecken?

Jag träffade ett par föräldrar som hade kört det med sin son och som det funkade väldigt bra med. Han kommunicerade med tecken innan han fyllt ett år och lärde sig tala väldigt tidigt.

Jag vill gärna höra andras erfarenheter.... 

• Svar på tråden Babytecken
  • cicci85

Har inte så mycket erfarenhet av det men jag tecknade lite med min son när han var liten. Han lärde sig några tecken men lärde sig prata väldigt sent. Väldigt kul när de kan göra sig bättre förstådda innan de kan prata

• cicci85
    SarTo skrev 2011-05-31 12:14:47 följande:
    Vilka tecken använde du?
    Kommer inte ihåg riktigt. Men det som han först lärde sig var "törstig".
  • sahara sahara

Vi gick kurs när barnet var...5-6 månader någonting, men tog det inte på jättestort allvar. Tecknade lite då och då. Barnets första tecken var "vatten" och kom runt 9-10 månader. Nu är hon 1,5 och tecknar "vatten", "lampa", "dusch" "mer", "mössa", "jacka", "bil", "boll", "hund", "katt", "ko" och "potta" (det sista är hemmasnickrat, inte det riktiga tecknet). Vissa av orden använder hon i tal också, men inte alla, och hon talar andra ord som hon inte tecknar.

Det var roligt att gå kursen och det märktes att barnen gillade det. Vi har inte tecknat så mycket som vi hade tänkt/hoppats, men det har ändå gett något. Vi lärde oss också tecken till lite olika sånger, och det är fortfarande roligt här.

Do something scary - the payoff is awesome!
Svar på tråden Babytecken