• Anonym (Dilemma)

Komma ut

Går sönder inombords...
    Jag är lyckligt gift sedan 8 år.. Har fantastikska barn ihop..
    Jag har ett tag fantiserat om min väninna o utforskade det.. Helt otroligt.. Kunde ej ana att det skulle vara så underbart.
    Mannen lämnade mig o därefter har jag velat framotillbaka...

Mannen o jag går nu i terapi.. HAr börjat hitta tillbaka, men nu till problemet. Kan ej komma över henne... :(  Blir så ledsen av att leva med detta..kan ej prata med mannen då han är emot allt av samma kön..

Som man bäddar får man ligga men vet inte hur jag ska lösa detta på bästa sätt. Vill ej förlora min familj.. Men jag är Bi... första gången jag erkänner det helt.

Hur ska jag våga ta sterget att erkänna för andra??? :´(

• Svar på tråden Komma ut
  • Anonym

Jag vet inte hur du ska göra men jag tycker det viktigaste steget är att erkänna det för sig själv. Hur och när andra ska få veta är så hemskt individuellt.....kanske du inte måste kräva av dig själv att komma ut för alla samtidigt så fort som möjligt?

Jag är bi och trivs bra med att inte komma ut annat än till någon enstaka då och då, om det faller sig så. Känner att det inte är något jag har behov av att stämpla i pannan. Så det är olika, som sagt. En del VILL att alla ska veta, det känns rätt, och andra VILL inte tala om det annat än när det är relevant för sammanhanget.

Lycka till hur du än gör! 

• Anonym (Dilemma)

Tack... vet bara ej hur jag ska tackla mannen..

• FixarFrasse

Hmm, bara en fundering som tyvärr inte är mycket till hjälp eller svar till dig TS...
    Är det egentligen inte skitsamma ifall man är hetero- bi eller homosexuell; problemet ligger väl snarare på planet "Att vara otrogen"?
    Din man upplever sig (och är) naturligtvis bedragen. Om du hade varit helt hetero, hade du tyckt att det varit OK att vara med en annan man...? Eller om du varit helt lesbisk, OK att vara med en annan tjej..?

Sedan har jag naturligtvis inga synpunkter på ifall man väljer att ha mer än en partner i sina förhållanden, men då kanske båda skall vara medvetna om "reglerna"?

• Anonym (Dilemma)

Vi har kommit "över" otroheten... han har oxå felat.. problemet e att han HATAR tanken på att jag varit med en tjej...

• FixarFrasse

Aha, jag förstår...
    Har tyvärr fortfarande inga bra råd att komma med, personligen hade jag nog haft större förståelse för om min fru skulle varit med en tjej än med en annan man...

• Anonym (Dilemma)

Jo..brukar vara så.. Hans vänner tycker ej det e sp farligt men han..oj oj oj...en helt annan sida av honom kommer fram..

Saken e den att han vet jag upplevt mer.. o han tycker det e jobbigt...

• Anonym

Men... hur känner du för kvinnan och hon för dig?
    Du har valt att försöka igen med mannen antar jag men fick bara en undran om hur det stog till känslomässigt mellan er jmf med mellan dig och din man? om den sexuella attraktionen övergått i något mer.....

• Anonym (oooo)

Ska du verkligen ha ett förhållande med någon som är homofob när du själv är bi? Någon som inte kan acceptera dig som du är? Att vara otrogen är givetvis inte rätt men det ska väl inte spela någon roll om det är med en man eller en kvinna. Jag är själv hetero men skulle ändå aldrig vilja vara tilsammans med någon som är homofobisk.

Du verkar ju dessutom hysa starkare känslor för din vännina än för din man. Varför ska ni tillbaka till varandra? För barnens skull?

• Anonym (Dilemma)

HAn påstår sig acceptera jag e bi men erkänner att han ej e bekväm i det o skulle aldrig säga till sina vänner...
    Tillsammans för barnen..njae... KLart lite med älskar honom men dock ej som förr

• rlevitte
    Anonym (Dilemma) skrev 2011-05-31 15:10:58 följande:
    Tack... vet bara ej hur jag ska tackla mannen..
    Om det gäller hans reaktion på att du varit med en tjej så är det inte du som har något att tackla, det är det han som har.
    Anonym (Dilemma) skrev 2011-06-02 17:40:13 följande:
    HAn påstår sig acceptera jag e bi men erkänner att han ej e bekväm i det o skulle aldrig säga till sina vänner...
    Pja, om han inte kan bli bekväm med det tror jag att ni kommer att få det svårt.
    Avseende det där med att säga till sina vänner, varför skulle han behöva det?  Vad har de med din sexuella läggning att graö?

Mvh,
    Richard 
  • Anonym (oooo)
    rlevitte skrev 2011-06-03 01:06:07 följande:
    Om det gäller hans reaktion på att du varit med en tjej så är det inte du som har något att tackla, det är det han som har.
    Anonym (Dilemma) skrev 2011-06-02 17:40:13 följande:
    Pja, om han inte kan bli bekväm med det tror jag att ni kommer att få det svårt.
    Avseende det där med att säga till sina vänner, varför skulle han behöva det?  Vad har de med din sexuella läggning att graö?

Mvh,
    Richard 
  • Anonym (Dilemma)

Nu så... lämnat honom efter att han kallat mig jävla flata, skriver mess med Ha så Homotrevligt m.m...  Gaaaaah, blir så arg..pucko!!!

Svar på tråden Komma ut