• LneaE

spik i foten

min dotter steg nyss på en spik (som man har till spika mönster) Spikarna är ca 1cm långa och hon hade nästan hela spiken i foten Gråter 

Jag undrar nu ifall man behöver göra något åt foten annat än att tvätta ordentlig. Spikarna är ju inte dirrekt rena efter allt vad hon har spikat i, samt legat på golvet efter att hon använt dem.  

• Svar på tråden spik i foten
  • torparen

Har hon fått de vanliga vaccinationerna på BVC så är hon ju skyddad från stelkramp i alla fall.
    Tvätta rent med tex Klorhexidin under några dagar och se hur det utvecklas.
    Har hon däremot svårt att röra foten eller tårna så ska ni ringa vårdcentralen imorgon bitti.

• FrkSommar

Klev på en spik när jag var liten, en tre tums rostig sak med plankan fortfarande fastsatt..... inte rikigt samma sak men jag skulle rekomendera ett besök på vårdcentralen och en stelkramsspruta för säkerhetsskull...

kommer inte ihåg att det skulle gjort ont, vare sig spiken eller sprutan.. mins bara att plankan var tung att försöka gå iväg med....

ge henne en kram från mig!

• LneaE
    Glad

första jag gjorde var att dra ut spiken försiktigt och duchade foten genast och länge. Hon blev så olycklig så hon somnade efteråt. Jag skall se hur det ser ut i morgonbitti. Hon springer ofta barfota på förskolan så jag vet inte riktigt vad jag skall hitta på. så hon skulle ha strumpor på sig 1 dag i allafall, men envis som hon är så är det inte så lätt Skrattande Hon är 3 år så hon har ju fått alla vaccinationer "nyligen". 

tack för era svar.  
  • GammelMann

Spik i foten? Spik i foten!

Du kommer här med spik i foten du. Men jag ska tala om för dig på franska revolutionen så gjorde de processen kort med adelsmännen, de högg huvudena av dem som limpskivor chop chop chop chop!

De skulle varit jävligt glada om de hade haft en spik i foten!

ontopic. Tvätta såret, definicera med sprit eller liknande. Se till så att det inte blir infekterat.

Kontakta läkare om ni tycker det behövs.

Gammel man gör så gott han kan.
  • LneaE

Gammel man gör så gott han kan... ja jag kan se det.. dålig humor har han i allafall.. 
    men jag tackar för tipsen. 

• GammelMann

Haha! Kunde inte låta bli när jag såg trådens titel.

Gammel man gör så gott han kan.
  • jezzica

Jag fick också en spik i foten när jag va liten som ästan åkte igenom o då fick jag ta stelkarmpssprutan.

Svar på tråden spik i foten