Vilken sulky/vagn uppfyller följande kriterier?
Ni som har koll här i barnvagnsdjungeln, om någon av er ville ta sig tid och ge mig något förslag på märke och modell som passar oss så vore jag tacksam! Lillkillen (15 månader) börjar kännas stor nog för en nättare mer vagn (har så här långt åkt i en rejäl Emmaljunga modell 2001 alternativt i en tungkörd SeedPli).
* Vi kör nästan enbart på grusväg och skogsväg, sällan i stadsmiljö. Stora hjul?
* Vi vill ha en lättkörd/lättsvängd vagn/sulky! Är svängbart hjul fram att föredra?
* Vagnen/sulkyn ska gå lätt och snabbt att fälla ihop och den ska få plats på halva bagageutrymmet av en V70, gärna även tillsammans med ett gäng väskor!
* Ryggstödet ska gå att fälla så det blir bekvämt om han somnar.
* Vi vill att han ska kunna ha vagnen även när han blir större, detta ska alltså vara sista vagnen vi skaffar till honom (förutom ev syskonvagn då, heaven knows...)
* Vi behöver inte en massa fräcka finesser, vi skiter i ett stort stycke i hur den ser ut och ifall det är den näst senaste modellen bara och vi blir glada om sulkyn inte kostar skjortan på begagnatmarknaden...
Extra frågor:
Vi gillar överdraget som är till vår gamla Emmaljunga, har man sånt till sulkys också?
Finns det sulkysar/nättare vagnar där man välja om man vill barnet sittande mot sig eller från sig?
Och även om vi inte behöver en massa fräcka finesser då.. så är jag förstås lite nyfiken på vad som eventuellt finns!