• Gaytjej

Vilken sulky/vagn uppfyller följande kriterier?

Ni som har koll här i barnvagnsdjungeln, om någon av er ville ta sig tid och ge mig något förslag på märke och modell som passar oss så vore jag tacksam! Lillkillen (15 månader) börjar kännas stor nog för en nättare mer vagn (har så här långt åkt i en rejäl Emmaljunga modell 2001 alternativt i en tungkörd SeedPli).

* Vi kör nästan enbart på grusväg och skogsväg, sällan i stadsmiljö. Stora hjul?

* Vi vill ha en lättkörd/lättsvängd vagn/sulky! Är svängbart hjul fram att föredra?

* Vagnen/sulkyn ska gå lätt och snabbt att fälla ihop och den ska få plats på halva bagageutrymmet av en V70, gärna även tillsammans med ett gäng väskor!

* Ryggstödet ska gå att fälla så det blir bekvämt om han somnar.

* Vi vill att han ska kunna ha vagnen även när han blir större, detta ska alltså vara sista  vagnen vi skaffar till honom (förutom ev syskonvagn då, heaven knows...)

* Vi behöver inte en massa fräcka finesser, vi skiter i ett stort stycke i hur den ser ut och ifall det är den näst senaste modellen bara och vi blir glada om sulkyn inte kostar skjortan på begagnatmarknaden...

Extra frågor:

Vi gillar överdraget som är till vår gamla Emmaljunga, har man sånt till sulkys också?

Finns det sulkysar/nättare vagnar där man välja om man vill barnet sittande mot sig eller från sig?

Och även om vi inte behöver en massa fräcka finesser då.. så är jag förstås lite nyfiken på vad som eventuellt finns! Skäms

Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • Svar på tråden Vilken sulky/vagn uppfyller följande kriterier?
  • snuttgurkan

Vi har en Emmaljunga Scooter och i mitt tycke är den helt underbar. Vi har haft den som "sista vagn" till alla 3 barnen.

★ °☆ เ ใ๏שє ๓ұ ғค๓เใұ ☆° ★
  • Kea

Låter som en baby jogger city elite skulle passa. Har en 15 mån jag med och haft denna vagn i några mån.

+ mkt lätt att fälla ihop, blir platt och tar man av hjulen (plättlätt) så blir den väldigt smal.
    Lätt att köra i terräng tack vare stora däck.
    Skön att åka i tack vare punkteringsfria däck.
    Stor invändigt min 4 åring sitter bra och kan sova i den.
    STOR suflett ibland det bästa med allt ihop. Ingen bländande sol.

Finesser: sättet den fälls ihop på. Fantastiskt!
    Magneter på titt- och luftluckor.
    Ventilation vid huvudändan vid behov.
    Tillbehör som extra sittdel, brickor, kul ödlor mm.
    Säkert ngt mer som jag inte tänker på för jag vant mig;)

- går ej att vända mot mig.
    Personligen föredrar jag teleskophandtag.

Lycka till i djungelen!

• Gaytjej

Tack för era svar!!

Jag har funderat lite ytterligare över vad det är vi vill ha och uppdaterar min önskelista något:

¤ 4 st hjul vill vi nog ha, men vagnen ska ändå vara lättkörd (fast ALLT är kanske lättkört jämfört med våra två tungkörda vagnar.. jag vet inte, har ju inte provat något annat!)

¤ Den ska ha suflett och den ska vara fällbar i sätet så att det går att sova bekvämt

¤ Snabb eller lätt att fälla ihop

¤ Behöver inte bli liten som en fingerborg när den är ihopfälld, vi har ju trots allt en stor V70.

¤ Den får gärna gå att ha mot sig, men inget krav

¤ Max runt 2000 kr begagnad

Fler förslag? Blir jättetacksam för märkes- och modellnamn som jag kan söka efter på Blocket!

Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
  • Li 82

Hej!!
    Vi har en Teutonia Timmy till våran 15-månaders ( Timmyn har utgått men finns ju att köpa på blocket)
    Mycket nöjda med den!!

Ersättaren heter Junior men den lär knappast vara bättre :) men den kostar ca 3995:- ny

Svar på tråden Vilken sulky/vagn uppfyller följande kriterier?