Anonym (Testa!) skrev 2011-06-01 12:34:36 följande:
Jag dricker flytande vitamin b5 från clearly gone (innehåller aloe vera, zink och en massa andra b-vitaminer på köpet). Redan efter ca 2 veckor var min hy torr, sebumet har alltså minskat enormt...såg ut som en smörburk innan och sminket blev alltid flottigt och glansigt. Vitamin b5s funktion är ju just att minska hudfettet och det gör det verkligen.
Åt det i pulverform för flera år sedan och var nöjd men fick sluta då ekonomin inte var den bästa. Dock fick jag otroligt dålig mage av pulvret vilket jag inte får av det flytande av någon anledning. Som med allt annat så får man också räkna med att se 10 resor värre ut de första veckorna när finnarna gärna blossar upp lite extra....det gäller att ha tålamod!
Rekommenderar dig absolut att prova b5! Kan också tipsa dig om att köpa basiron wash på apoteket och använda för att tvätta problemområdet med när du duschar...hört att det ska vara effektivt på ryggen!
Det var så skönt att huden blev fettfri och man inte behövde 20kg puder varje dag!
Tänk bara på att man inte bör använda ansiktsprodukter för fet hy samtidigt för huden blir som sagt torrare av B5, och om man då torkar ut huden med krämer så tvingas huden producera mer fett. Jag tror på produkter för torr-normal hy även för de som har akne.