• Anonym (?)

Ska man ta med en present till studentmottagningen?

Min kusin tar studenten idag. Jag gjorde det aldrig själv och har inte varit på någon annans mottagning, så jag vet inte. Ska man ta med en present eller hur funkar det där?
    Den här månaden är extremt knaper för oss, det är bara den första idag och vi har knappt några pengar kvar. Tips på nåt som inte behöver kosta så mycket om det nu är så att man ska ta med nåt? 

• Svar på tråden Ska man ta med en present till studentmottagningen?
  • IaOnDaFluff

Man bör nog ta med en liten gåva. Är det till en tjej eller kille?
    Köp ett halsband behöver inte vara så dyrt, eller några fina glas eller så.
    Något till när man flyttar hemifrån. Finns säkert något fint att hitta runt 50-100-lappen
    det är tanken som räknas. 

• Anonym (?)
    IaOnDaFluff skrev 2011-06-01 09:50:31 följande:
    Man bör nog ta med en liten gåva. Är det till en tjej eller kille?
    Köp ett halsband behöver inte vara så dyrt, eller några fina glas eller så.
    Något till när man flyttar hemifrån. Finns säkert något fint att hitta runt 50-100-lappen
    det är tanken som räknas. 
    En tjej är det. Glas var ett bra tips, har du några fler? =)
  • IaOnDaFluff

Finns massor.. men bara för det står det still =)

Men kanske.. ljushållare och en löpare i passande färg, snygga solcellslampor man kan ha på balkongen, ett fräkt duschdraperi, ehm.. förkläde till köket.

• Anonym (?)
    IaOnDaFluff skrev 2011-06-01 09:59:18 följande:
    Finns massor.. men bara för det står det still =)

Men kanske.. ljushållare och en löpare i passande färg, snygga solcellslampor man kan ha på balkongen, ett fräkt duschdraperi, ehm.. förkläde till köket.
    Haha okej, får gå ut och kika lite. Nåt borde jag ju kunna hitta i alla fall. Huvudsaken är att jag vet att man ska ta med nåt och inte komma tomhänt =)
  • IaOnDaFluff

Ja, det är väl alltid god sed. Sen tycker jag personligen inte att presenten behöver kosta skjortan. Det är inte det som det handlar om. Annars kanske en fin blomsterbukett?! Med ett presentkort på pizza instucket. Om ni vill ge en lite "roligare present"

• Peppe89

veror lite på hur pass bra man känner någon oxå.. en "student nalle", ett kort och lite blommor..  går väl på 100-150 kr :P lycka till

• Anonym (?)
    Peppe89 skrev 2011-06-01 10:33:42 följande:
    veror lite på hur pass bra man känner någon oxå.. en "student nalle", ett kort och lite blommor..  går väl på 100-150 kr :P lycka till
    Det är min kusin så vi känner varandra bra. Däremot har vi så i släkten att vi träffas mest för att träffas. Fyller nån tex år så behöver man inte ta med presenter och sånt, det viktigaste är att man umgås. Själv tycker jag om att ge bort saker så jag ger gärna en liten present ändå om det hör tillGlad
Svar på tråden Ska man ta med en present till studentmottagningen?