• Lundamamma

Åka till Legoland utan bil?

Nån som har åkt till Legoland, Danmark, utan bil? Finns det tåg/buss som kör dit? Berätta gärna om hur och vilken resväg ni tog er dit. Tack.

• Svar på tråden Åka till Legoland utan bil?
  • Lundamamma

Tack.
    Hinner man med nåt vettigt på 6 timmar på Legoland?

• SVejsan

Förrutom Legobyggnaderna/utställninen är det ju en del åkturer (i värsta fall med köer-går att köpa till s.k express-pass så det blir mindre köer...), jag tror att få ut de mesta så skall man nog ha allra minst en hel dag och helst 1,5 dag... Lite beror på NÄR man åker och högsäsong samt väder...

• Jagsjälv

Om jag minns rätt har något bussbolag resor dit. Men jag minns ju inte vilket/vilka. Jag vet att Sembo (som inte är ett bussbolag) har "badbussen" som kör söder ut. Kan det vara Sembo som kör till Legoland också. Eller var det Ölvemarks jag läste om det.
    Kolla runt lite så hittar du nog svar. Eller så hittar jag svar när jag sovit. Var nyligen på Legoland en dag. Eftersom det inte är högsässong, så räckte en dag. Vi hann med allt vi ville.

• evaoregon
    Jagsjälv skrev 2011-06-03 22:40:51 följande:
    Om jag minns rätt har något bussbolag resor dit. Men jag minns ju inte vilket/vilka. Jag vet att Sembo (som inte är ett bussbolag) har "badbussen" som kör söder ut. Kan det vara Sembo som kör till Legoland också. Eller var det Ölvemarks jag läste om det.
    Kolla runt lite så hittar du nog svar. Eller så hittar jag svar när jag sovit. Var nyligen på Legoland en dag. Eftersom det inte är högsässong, så räckte en dag. Vi hann med allt vi ville.
    Tjörnarpsbuss har bussresor till Legoland.

www.tjornarpsbuss.se/showtrip.asp
  • Köpenhamn

Flyg till Billund. Eller tåg till ngn station och vanlig lokal buss därifrån. Tåg eller flyg till Köpenhamn. Riktigt roligt i Legoland.

Svar på tråden Åka till Legoland utan bil?