Hur beräknar man kommande ägglossning efter MF??
Jag fick missfall för två dagar sedan, den 30 maj. Var då tidigt i graviditeten, bara vecka 4-5 gissar jag, och befann mig på BIM+5 när detta hände. Blev väldigt ledsen, hade ju precis fått reda på att jag var gravid, och hann glädja mig över barnet jag trodde jag skulle få. Vi har dock bestämt oss för att prova igen, direkt, och nu undrar jag:
HUR beräknar jag när nästa ägglossning lär komma?
* Min cykel brukar vara rätt lång, ca 30-31 dagar
* Ägglossningen brukar äga rum ca 19 dagar efter mensens första dag.
* Denna månaden borde jag fått mens ca den 25 maj, vilket jag alltså inte fick.
* Istället fick jag ju en blödning den 30 maj, som fortfarande håller på idag, dock inte så rikligt.
* Ska jag utgå ifrån min "vanliga" cykel, dvs. från den 25 maj (då min mens borde kommit) och sedan räkna fram ca 19 dagar (förväntad ÄL)?
* Eller ska jag utgå ifrån den dag då jag fick MF = blödning, dvs. den 30 maj, och räkna framåt 19 dagar därifrån??
Avancerad fråga kanske, men jag behöver lite tips och information. Vill inte missa ägglossningen. Har köpt hem några stickor från billiga-tester.se och tänker testa varje dag under ca 7-10 dagar, men vet knappt under vilken period detta bör ske? Vet inte hur man ska beräkna fram perioden för kommande ägglossning efter ett missfall.
Tacksam för all hjälp från er som kan sånt här... Kram!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-02 00:29
Kan även nämna att när jag testade positivt, så var strecket väldigt svagt. Detta var dagen före, samt samma dag som jag fick missfall. (Morgonurin, och missfallet hände på eftermiddagen). Men när jag gjorde ett nytt grav.test på MVC dagen efter missfallet (dvs igår), så visade det redan negativt. Verkar som att mina hcg nivåer var rätt låga redan från början och att de sedan sjönk väldigt fort. Har jag rätt för mig, som utgår ifrån att det bör medföra att min ägglossning kommer igång rätt snabbt? Att kroppen redan börjar hämta sig efter MF?