• Anonym

Agg mot familjehem?

Jag har nu läst i ett antal trådar och det som slår mig är att det verkar finnas agg mot familjehem? Familjehem som vill behålla placerade barn istället för att adoptera från utlandet,familjehem som ser ner på bioföräldrar etc.

Men ingenstans läser jag bioföräldrar som ser ner på familjehem osv.

Vad tror ni egentligen om familjehem? Att de är fullkomliga galningar som gör allt för att behålla andras barn, saboterar umgänge med biosar, att de gör det för pengar?

• Svar på tråden Agg mot familjehem?
  • Anonym (trollet)

Men du tror inte att många av de anonyma i de olika trådarna är samma personer. (Alltså de som spyr galla över familjehemmen) Jag får den uppfattningen iallafall. Ibland upprepas samma lustiga felstavningar av anonyma i flera trådar, samma argument upprepas, samma envisa och aggressiva diskussionsstil. Samma underliga rövarhistorier som garanterat skulle nått pressen om det varit sant.

Jag tror att det är väldigt få "utomstående" som har den uppfattningen om familjehem.
    Jag tror att de allra flesta tycker att familjehemmen gör ett elefantjobb med de placerade barnen. Det verkar vara helt svårt att inse för en del att det verkligen finns människor som inte är lämpade att ha barn även om de inte slår och våldtar dem. En förälder som absolut inte kan lära sig att se sitt barns behov borde kanske inte ha mer än umgänge med barnet. Också en förälder som inte lyckas bli drogfri.

Bara min åsikt. Jag är också av uppfattningen att det är bättre att utreda en gång för mycket än en gång för lite. För trots allt finns det massor av barn som växer upp med föräldrar som är totalt olämpliga. (Jag har träffat många i vuxen ålder). Naturligtvis måste det finnas granskning av familjehem och socialtjänst också, så deras arbete  håller jämn kvalitet.

• Linaek

Håller helt med dej Trollet.. Märkligt att dessa alltid är anonyma och att stavfelen är slående lika.
    Jag har full förståelse för att dom som säger ifrån till dessa anomyma vill vara just anonyma.
    Man har ju läst om hur folk på forum blir anmälda av dessa soc hatare

• Anonym (Ja)

Ungefär som att Linaek alltid skriver i trådar som handlar om familjehem just för att hon är ett själv. Drömmer

• Linaek
    Anonym (Ja) skrev 2011-06-01 16:53:25 följande:
    Ungefär som att Linaek alltid skriver i trådar som handlar om familjehem just för att hon är ett själv. Drömmer
    vad vill du ha sagt med det? förstår inte ditt inlägg
  • Anonym (Ja)
    Linaek skrev 2011-06-01 17:03:00 följande:
    vad vill du ha sagt med det? förstår inte ditt inlägg
    Trollet skrev att samma "anonyma kommer tillbaka och skriver" Det kanske det är. Vem vet och vem bryr sig? Det är ju ungefär samma sak som att du kommer tillbaka och skriver i trådar som handlar om soc och familjehem. Inget konstigt att man försvarar det man bryr sig om.
  • Anonym (glad)

mitt tonårsbarn bor i ett underbart familjehem och jag känner inget agg mot soc eller fosterfamiljen dom är jättebra.

känner agg mot mig själv däremot att jag insjuknade in en djup depression pga min ex-man som misshanslade mig tills jag var levande död. varför lät jag han hållas?

men hänt har hänt och jag har bra kontakt med familjen och soc.

• Linaek
    Anonym (glad) skrev 2011-06-01 17:08:27 följande:

mitt tonårsbarn bor i ett underbart familjehem och jag känner inget agg mot soc eller fosterfamiljen dom är jättebra.

känner agg mot mig själv däremot att jag insjuknade in en djup depression pga min ex-man som misshanslade mig tills jag var levande död. varför lät jag han hållas?

men hänt har hänt och jag har bra kontakt med familjen och soc.

Har ditt barn bott länge i familjehemmet? Du ska verligen inte känna agg för att du insjuknade i depression.
    Hoppas att du snart är så pass frisk att du orkar med allt i livet
  • Anonym (glad)
    Linaek skrev 2011-06-01 17:12:25 följande:
    Har ditt barn bott länge i familjehemmet? Du ska verligen inte känna agg för att du insjuknade i depression.
    Hoppas att du snart är så pass frisk att du orkar med allt i livet

h*n har varit placerad 6 månader nu.

och vi har daglig kontakt och umgångesplaneringen är bra.

om jag är nere så blir det mormor som har umgänget men jag

sover där den helgen med mitt barn.

det är kämpigt att komma ur depressionen och misshandeln

har satt så djupa spår i mig att jag måste gå i min kbt-terapi länge.

Svar på tråden Agg mot familjehem?