• Tessan78

Lite tips på vägen... O vad som hjälpte mig till plusset!

Hej! Jag har varit barnlös i 16 månader. Inte långt om man jämför med vissa andra men sorgen och ångesten är densamma. Led av spottings ca 10 dagar efter äl och en jättemens efter det. Tungt tungt varje månad. Testade akupunktur massor med gånger. Blev lite lugnare och mådde bättre psykiskt men fick inget + på Stickan för det. Träffade en massa dumma gynekologer som ifrågasatte mig och varför jag va där när allt såg bra ut! Tillslut träffade jag en underbar gyn som äntligen tog mig på allvar redan vid skrivbordet när jag berättade om mina spottings o blödningar o äntligen sa någon till mig att det inte var normalt att blöda som jag gjorde. Äntligen! Vi satte in crinone för att stödja lf men vad som hände då va att jag fick enorma äl- blödningar och efterspottings ända fram till äl. Efter månader med enbart crinone satte vi in halv dos pergotime. Den medicinen är ju som en del vet sjukt svår att få tag i men tipset där är att ringa till deras kundtjänst o be dem lägga undan om de har ett paket. Jag ringde o ringde o tillslut fick jag napp. Åt dem dag 5, 7 och 9. Lyckades inte på första kuren men på andra fick jag nu äntligen mitt + Vad vill jag nu säga med mitt inlägg? Jo, lite tips som jag använde mig av... Läs på o hitta världens bästa gynekolog helst med inriktning på fertilitet. Du är bara värd den absolut bästa. Köp spermievänligt glidmedel på nätet - pre seed. Bra för oss som inte har så mycket äl-flytningar, ät en dunderdos omega 3. Det är inflammationshämmande och bra för slemhinnan om man misstänker att det är där problemet sitter. Hoppas ni tar mitt inlägg rätt o inte skrytigt. Jag vet att jag hatade när alla som fick + gav sina råd o nu sitter jag själv här. Jag tyckte o tycker ändå att alla tips är välkomna. Man vill ju så gärna... Stor kram alla kämpare

• Svar på tråden Lite tips på vägen... O vad som hjälpte mig till plusset!
  • lotten28

Grattis till plusset och tack för tipsen:)

Ska definitivt prova omega-3, hade ingen aning om att det var inflammationshämmande. Jag och min sambo har försökt bli gravida i 7-8 år och har gjort 8-9 IVF-försök, jag tappade räkningen efter ett tag. Dyrt har det i alla fall blivit.
    Jag har endometrios och gissar att mitt problem är att äggen inte fäster ordentligt, för varje gång vi gjort IVF så har dom satt in guldägg och ändå har det misslyckats. Vi har tom odlat vidare äggen till att bli blastocyter av högsta kvalite, men nope, inget plus ändå.

När du säger dunderdos av omega-3, hur mycket menar du då?

Tack än en gång för tipset och all lycka till dig, din sambo och er kommande bebis

• Gulia84

Detta skall testas! Hur mycket omega åt du??
    Grattis!!

• Tessan78

Hej tjejer! Lotten28- jag skäms när jag skriver att jag varit barnlös i 16 månader när jag nu läser om er kamp i 7-8 år... Vilken skit rent ut sagt. En del som inte borde bli gravida blir det med en gång o andra som så gärna vill, får kämpa länge innan det blir plus.... livet är inte rättvist!!! Blä.... Angående omegan så tog jag 4 kapslar om dagen av märket friggs, 500 mg/kapsel. Äter även fisk 1x/v utöver det. Har lästa att man kan bli lättblödd av dem men jag märkte inget o jag är ju en blödare som blöder i parti o minut tycker jag. Märkte som sagt inget av det. Vet inte om det va omegan, eller hormonerna som gjorde susen men det kan ju va värt att testa... Hormonerna har jag ju kört med ett tag men det nya den cykeln va just omegan... Lycka till nu tjejer :)

Svar på tråden Lite tips på vägen... O vad som hjälpte mig till plusset!