• asta

Vilken skostorlek har era 5-6 år gamla söner?

Nyfiken på hur stora fötter era pojkar har i 5-6åldern. Min son har 33 i strlk så jag undrar om han blir en storfot som far sin eller om det är en genomsnittlig storlek i den åldern. Någon som vet om det finns klara samband mellan skostorlek och längd? Männen på min sida släkten är närmare två meter men mycket kortare på sin pappas sida.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-01 12:14
    Männen på sonens pappas sida är inte så långa menade jag med sista meningen. Klumpigt formulerat!

• Svar på tråden Vilken skostorlek har era 5-6 år gamla söner?
  • Philippa

Min son fyller snart 5 år och har str 26....

• Guld gossarnas Super Mamma

Min son blev 5år i mars och hans fötter är 18cm långa,ca 30 i skor då,beror helt på modellen med.
    Han är 118cm lång och väger 19kg. 

HAR VÄRLDENS VACKRASTE BARN!
  • Rulltrappa

Min son fyller 5 i sommar och har 31 i skor. Jag tycker att han ser rätt storfotad ut. :) (Dock är han en bit över medellängd för pojkar i den åldern.)

• Busbellan

Vid den åldern hade sonen ca 25 men han har små fötter. Min dotter på 11,5 år har storlek 33

Mamma till Nora, August och Ella
  • bea85

Min snart 6 åring har ca 30, men mänen i gubbens släkt har växt extremt mycket under tånåren, har varit skit små innan så vet inte hur de kommer sluta.

Leo 03 - Loke - 05 Ronja 08 - bebis beräknad juni 11
  • Busbellan

Och ja jag är övertygad om att skostorlek har med längd att göra. Små vuxna har ju oftast mindre fötter än de som är längre. Två av mina barn är korta och har små fötter. Den tredje är längre och har större fötter. Hon är 4 år och har samma storlek som storebror på snart 8 år

Mamma till Nora, August och Ella
  • skånegås

Killarna 5 år i juli har 28 och 7 år i juni har 31-33 beroende på... Tjejen på 8,5 har 33..

• AW76

Min son blir 6 år i september, och han har stl 30. Ganska medelstorlek för sin ålder tror jag, däremot har han väldigt smala fötter, så jag är ganska kräsen på vilka skor som ska inhandlas. Han kan inte ha vilka märken som helst, då glappar de på bredden så att säga.

• Nalle Puh73

William har nyss fyllt 6 år o han har oftast 34 på skor men då är han en lång kille också (ca 131 cm ).

♥ William och Elias, Mina älskade trollungar. William 050507 Elias 080623 ♥
Svar på tråden Vilken skostorlek har era 5-6 år gamla söner?