Allergisk reaktion av nagellim eller nåt
Hallå...
Jag har för x antal år sedan använt ett nagelkit från Ellos med UV-lampa, där man bygger upp lösnaglar genom att limma fast på originalnageln och sedan härda dem.
Jag fick en allergisk reaktion av något medel, vet inte om det var nagellimmet eller själva appliceringen man har på nageln i efterhand för att förstärka den.
Fick fullt med vätskefyllda blåsor på fingrarna och kliades så jag höll på att bli galen. Några fingrar blev nästan skinnflådda pga reaktionen av medlet så jag fick ha gasbinda på.
Smorde med kortision osv för att stilla klådan.
Tog inte kontakt med någon läkare för att få utrett vad jag reagerade mot.
Nu x antal år senare så köpte jsg Depend Gel kit för att testa lösnaglar igen... Även de skulle limmas fast och man skulle stryka på någon gel på nageln så de hördas.
Detta gjorde jag i söndag.
Igår märkte jag att jag fått små vätskefyllda utslag strax nedanför nagelbanden. Senare under dagen hade jag fått utslagen spritt över fingrarna, ovansidan av händerna och undersidan på armen. Det är fullt med utslag som är vätskefyllda och klias som tusan.
Någon som kan ha någon fundering vad det kan vara jag reagerade på?
Sitter på jobbet och har inte grejerna här så jag vet inte vad som står på innehållsförteckningen vad det kan vara jag inte tål.
Hittar heller ingen förteckning på Internet.
Någon som har samma problem och vet vad ni reagerat på?