• Bobbylina

Tips på aktiviteter i Sthlm??

Hej!

Mina pojkar gick sin sista dag på dagis igår, (vi ska flytta under sommaren och de kommer att börja på nytt dagis i mitten på augusti) så det innebär att jag kommer att va ensam hemma med dom + lillasyster i ca 2,5 månad, kommer behöva hitta på saker med dom för att inte gå under, för det gör jag om vi bara är hemma, då dom bara bråkar med mig där. Pojkarna är 4 och 2,5 år och lillasyster 1månad. Så nu behöver jag massa tips på vad vi kan hitta på, har tillgång till bil så vi kan åka runt lite.

*Melwin*Elias*Evelina*
  • Svar på tråden Tips på aktiviteter i Sthlm??
  • April Mamma

Vilken sida av stan bor ni på?

• Bobbylina

Värmdö just nu men flyttar till Haninge inom kort, men vi kan ta oss lite varsomhelst!

*Melwin*Elias*Evelina*
  • April Mamma
    Bobbylina skrev 2011-06-01 18:35:53 följande:
    Värmdö just nu men flyttar till Haninge inom kort, men vi kan ta oss lite varsomhelst!
    Ok, den sidan har jag inte koll på =)

Vi på i Hässelby villastad och häromkring finns många parklekar som är bra. Finns några här i H-by samt en bra i Bromma (nära Islandstorget) Björkan heter den. Finns djur och lekpark, basketplan, fikastället osv.
    Finns kanske många parklekar nära er.

Skansen och Junibacken är ju mysigt.
  • MamaB

Gå in på barnistan.se.
    Jättebra sida med tips. Över hela stan.

Siggesta Gård på Värmdö är toppen, ta med picknick dock då maten är väldigt dyr.

Gustavsbergs Porslinsfabrik (Gustavsbergs C) har målning av porslin. Där har jag varit med min son, det blir ett kul minne också. Finns ett mysigt fik där.

Grisslinge badet (också Värmdö) är perfekt på sommaren. Strand med lekpark, fik osv. I Sickla som inte är så lång från Värmdö har ett stort inomhus lekplats.

Om du har bil kan du ta färjorna till Vaxholm, titta på båtar och ta en glass. Min stora tycker det är kul med färjorna. Går ju faktiskt buss också men kanske tufft med tre små.

Det är det jag kommer på nu.

Svar på tråden Tips på aktiviteter i Sthlm??