• Fidelis ad urnam

Sidnumrering i Microsoft word. Hjälp

Jag försöker få så att sida 3 (efter sidan med sammanfattning och sidan med innehållsförteckningen) ska få sidnummer 1.
    Hur jag än gör så får den sidan sidnummer 3.

Hur gör man?!

• Svar på tråden Sidnumrering i Microsoft word. Hjälp
  • EFI

Så här säger hjälpen i Office 2011 för mac
    (skulle du ha annan version så ser det säkert ändå snarlikt ut):

Börja sidnumreringen i ett annat avsnitt

Du kan börja sidnumreringen i valfritt avsnitt i ett dokument. Om dokumentet till exempel innehåller en titelsida, en innehållsförteckning och en introduktion, kanske du vill dölja sidnumren eller använda romerska siffror för dessa sidor och börja sidnumreringen med arabiska siffror på den första sidan i huvudavsnittet i dokumentet.

Klicka på UtkastVisa-menyn. Klicka i det avsnitt där du vill börja sidnumreringen.
    Om dokumentet inte innehåller några avsnittsbrytningar infogar du en avsnittsbrytning där du vill börja sidnumreringen. Peka på BrytningInfoga-menyn och välj önskad typ av avsnittsbrytning. Klicka på Sidhuvud och sidfotVisa-menyn. Klicka i området för sidhuvudet överst på sidan, eller i området för sidfoten längst ned på sidan. På fliken Dokumentelement klickar du på Sida # under Sidhuvud och sidfot. Klicka på Format. Skriv 1 i rutan Börja med och klicka på OK

Tips! 

Du kan numrera varje avsnitt i ett dokument separat. Om du inte vill att sidnumret ska visas på den första sidan i ett avsnitt avmarkerar du kryssrutan Visa nummer på förstasida i dialogrutan Sidnummer.
    Apple user since 1987
  • Fidelis ad urnam

Tack tack
    Jag kollade på några youtube filmer där de visade hur man gör så det löste sig.

• JimmyBoy

Vet att det är en gammal tråd, men ifall någon behöver steg för steg instruktioner hur man gör så har jag ställt samman en guide här:
    Sidnumrering i Word 2011 Mac

Jag tycker inte om Hjälp-guidens förslag då den delar upp dokumentet i flera delar. Min metod gör bara så att sidantalet drar bort en sida (dvs sida 4 blir sida 3 och sida 2 blir nr 1 osv)

Mvh
    Jimmy

Svar på tråden Sidnumrering i Microsoft word. Hjälp