• Anonym

Halsbränna.? ont i bröstet

Har fåt ont i bröstet några enstaka gånger som har gått över på någon minut. i natt hade jag ont men en dovare smärta,mer som ett tryck,mådde illa sen gick det över på ca en timme..har i dag haft denna dova smärta i brstet hela dagen..

Vad kan detta vara.? kan man ha halsbränna utan sura uppstötningar.?

• Svar på tråden Halsbränna.? ont i bröstet
  • Anonym (@)

Ja det kan man. Trycker "bröstbränna" som halsbränna kallas på många andra språk är en bättre beskrivning.jämför "heartburn" . Men otäckt, för mig blev det akuten och EKG första gången

• Koppkaka

Du kan alltid testa samarin eller novalucol och se om det släpper, då är det troligen halsbränna.

Under mitt hjärta nu, finns en liten du <3 BF 110822
  • Anonym

Ja, det kan mycket väl vara att det kommer upp magsyra i amtstrupen och att det är det som gör ont. Men....bröstsmärta ska man inte ignorera och därför tycker jag att du ska söka vård!!!!

Kom ihåg att det finns många, många orsaker till bröstsmärta och att de allra flesta inte har med hjärtat att göra! Men man ska inte ignorera bröstsmärta! 

• Anonym

Hade ju halsbränna när jag väntade båda mina barn,men känns inte riktigt som samma smärta,det är på vänster sida precis under "bröstet"

• Pyris

Jag får också ont där när min mage är ur balans. Jag behöver inte alltid ha halsbränna. Har jag halsbränna så får jag oftast också påverkan på hjärtslagen. Riktigt otrevligt. När jag trycker där magsäcken brukar smärtan upphöra o när jag släpper kommer smärtan tillbaka igen. 

• Anonym

mer förslag.

• Anonym

Låter som magkatarr. Prova novalucol om de inte hjälper så prova omaprozol, en vecka. Det du känner är magsyra som tränger upp i matstupen och som kan orska dessa bröstsmärtor. Åker du in och kollar detta så kommer du garanterat hem med en tablett novalucol om du är under 50 år.

Dålig sömn, stress, inre stress, fel och/eller för fet mat på oregelbunda tider. Undvik kaffe och stekt mat

Magkatarr kan göra väldigt ont i bröstet.

• Anonym

Är det något som utlöser eller lindrar smärtan? Lindras när du äter?Är smärtan korrelerad till rörelse? Har den någon utstrålning på något sätt? Har du några problem med andningen?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-06-01 21:31:21 följande:
    Låter som magkatarr. Prova novalucol om de inte hjälper så prova omaprozol, en vecka. Det du känner är magsyra som tränger upp i matstupen och som kan orska dessa bröstsmärtor. Åker du in och kollar detta så kommer du garanterat hem med en tablett novalucol om du är under 50 år.

Dålig sömn, stress, inre stress, fel och/eller för fet mat på oregelbunda tider. Undvik kaffe och stekt mat

Magkatarr kan göra väldigt ont i bröstet.
    Det finns andra tillstånd än magkatarr som kan drabba personer under 50 och som orsakar bröstsmärta!!!
Svar på tråden Halsbränna.? ont i bröstet