• Ankissen

Krockat bilen två gånger!

Vi har en trång infart på vår garageinfart och köpt en ganska stor bil. I vintras råkade mannen backa in i grindstolpen så det blev en ganska djup repa i bakskärmen. Vi har inte reparerat den än, eftersom vi helt enkel inte hunnit.
    Men gissa vad som hände idag? Stressad kom jag hemkörande från universitetet, har tenta på lördag och hade tankarna nån helt annan stans. På något väldigt konstigt sätt svångde jag för lite och krockade med min egen grindstolpe. Skäms som en hund vet inte alls hur det hände eller varför. Men trött och stressad är jag, och ska uppenbarligen åka tåg i framtiden.

Nu till min fråga. Dessa skador måste vi lämna in bilen för. Kan de gå på samma självrisk, eller blir det två? 

Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
  • Svar på tråden Krockat bilen två gånger!
  • Stormorsan

Det blir ju två ajälvrisker eftersom det är olika skadetillfällen och även skadescenarion. Ingen skulle ju gå på att ni lyckats både backa på en grindstolpe och samtidigt köra på den framifrån vid samma tillfälle.

• Ankissen
    Stormorsan skrev 2011-06-02 08:12:12 följande:
    Det blir ju två ajälvrisker eftersom det är olika skadetillfällen och även skadescenarion. Ingen skulle ju gå på att ni lyckats både backa på en grindstolpe och samtidigt köra på den framifrån vid samma tillfälle.
    Usch då! Fy detta känns jättejobbigt. :(
    Mamma till Elliot 051112 och Ella 090429
Svar på tråden Krockat bilen två gånger!