• Fru Wiklund

Inhandla en vagga eller babysitter?

Hejsan..
    Vad är egentligen bäst att inhandla till barnet att sitta i /sova i under dagarna, en vagga eller en babysitter? Har läst mig till att bebisar sover mycket det första halvåret (ca 16 timmar).
    Mvh Johanna

• Svar på tråden Inhandla en vagga eller babysitter?
  • Flickan och kråkan

Vi har varken haft det ena eller det andra. Våra barn har varit närhetsfisar och har inte tyckt att den typen av apperaturer har variot någon höjdare. De har bott i sjal .

Sjal = nöjt barn och nöjd mamma (som har frihet att göra vad hon vill) .

• Shibby 78
    Fru Wiklund skrev 2011-06-02 12:05:04 följande:
    Hejsan..
    Vad är egentligen bäst att inhandla till barnet att sitta i /sova i under dagarna, en vagga eller en babysitter? Har läst mig till att bebisar sover mycket det första halvåret (ca 16 timmar).
    Mvh Johanna
    Alla bebisar är ju olika. Min son sov definitivt inga 16 timmar per dygn någonsin. Vi hade en babysitter från babybjörn till honom och den var guld värd! Då kan dom ju vara med lite och kika runt, samt att den gungar gott. Isac hade aldrig gått att lägga i vagga då han hatade att ligga ner. När dom små sover på dagtid så räcker det bra med vagnen. Den kan man ju ha både ute och inne samt att när man är ute och går och de somnar så flyttar man ju helst inte på dom i första taget.

Antar att ni ska ha en spjälsäng på natten?
    X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Flickan och kråkan

Vill man ha barn som första veckorna sover 16 timmar/dygn så är också en sjal att rekommendera . Sover gott och tryggt eftersom det är likt "mammas mage" och när de är vakna så har de kanonutsikt över allt som händer.....och ständig kroppskontakt.

• En Åsa

Vi hade inget av dom. På natten sov hon i spjälsäng och på dagen i famnen eller spälsängen. Vi lånade en babysitter som aldrig användes eftersom hon hatade den. Däremot kunde hon ligga hur länge som helst i babygymmet så det var inte för att hon absolut ville vara nära hela tiden, hon gillade bara inte babysittern. Bebisar är ju dock olika! En kompis till migs bebis vill ENDAST sitta i babysittern så de hade med den överallt.

• Shibby 78

Ser att många skriver om sjalar om man vill ha ett barn som sover.. Vi testade både olika sjalar och babybjörn bärsele, vår son gillade inte dom alls. Det är bra att det funkar för många, men långt ifrån alla.. Man får testa sig fram

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • Snäckan666

då mina barn va små så fick de absolut inte sitta i en babysitter, bilstol, bärselar o dyl långa stunder för ryggens skull.  har det verkligen ändrats??? undrar på allvar!!!!

• En Åsa
    Shibby 78 skrev 2011-06-02 12:41:07 följande:
    Ser att många skriver om sjalar om man vill ha ett barn som sover.. Vi testade både olika sjalar och babybjörn bärsele, vår son gillade inte dom alls. Det är bra att det funkar för många, men långt ifrån alla.. Man får testa sig fram
    Haha, det är ju en av masspsykoserna här på FL. Använd sjal så äter sover bajsar och kissar bebisen precis som man vill GARANTERAT. Jag hade också sjal men det var knappast tack vare den min dotter låg så nöjd i babygymmet...
  • Mrs Moneybags
    Snäckan666 skrev 2011-06-02 12:49:25 följande:
    då mina barn va små så fick de absolut inte sitta i en babysitter, bilstol, bärselar o dyl långa stunder för ryggens skull.  har det verkligen ändrats??? undrar på allvar!!!!
    Numera finns det ju babysitters som går att fästa i liggläge, så det kanske är mer okej för ryggen...
  • principessan

Babysitter! Den var guld värd för oss! Köp en som man kan ändra liggläget på så ni kan ha den från start! Dvs en som har plant liggläge, och som man kan ha mer sittandes när det sen blir större!

• Dixie

jag hade hellre köpt en babysitter än en vagga - inte så mycket för att babyn ska sova i den, men den är bra att ha för att barnet kan sitta/ halvligga i den - de flesta kan man ju justera från sittande till liggande. 

Men TS - räkna inte med att din baby sover 16 tim/dygn det första halvåret!  

• sarsparis

Hellre babysitter som man lätt kan flytta med sig där man är och när barnet är vaken kan den ju äldre den blir halvsitta i den.

Min nr 1 sov nog 20 h/dygn de första 2 mån Skrattande Han sov antingen i bärselen, vagnen, babysittern eller på en mysig filt på golvet. Se bara till att babysittern har fullt liggläge så kan barnet ligga sova gott i den.

Svar på tråden Inhandla en vagga eller babysitter?