Hur i hel... får man honom att sluta med blöjan!?
Jag börjar bli riktigt less, allt jag gör är förgäves, ingenting fungerar!
Min son blir 3 år på måndag och jag har länge hoppats på att blöjan ska ryka, jag försöker och försöker, lockar med både potta och att sitta på toaletten, men nej, han tokskriker och vägrar!
Såfort jag tar bort blöjan, vid blöjbyte, och ibland låter den fortsätta vara av, kommer han och vill ha blöja, nu vägrade jag sätta på honom blöjan och han skrek att han vill ha blöja, så här är vi nu, osams över en blöja.
Vad gör man när barnet vägrar sitta på pottan? Jag funderar just nu på att neka honom blöja hela dagen, ända till sängdags, så får han blöja när han ska sova, men inte tidigare, i hopp om att han tillslut ska gå till pottan, och fortsätta så, imorrn åker han dock till sin pappa, och måste ju då få in honom på samma spår.
Försöker förklara att han inte kan ha blöja hela livet och att det är dags att sluta, men ingenting funkar. Han vill inte sluta med blöjan, men jag anser att det är länge sen det var dags att sluta.
Försökte förra sommaren, men han vägrade, tänkte då att han inte var redo, men nu är det inte upp till honom längre. Nu får han ta och sluta men blöja, vare sig han vill eller inte.
HJÄLP MIG!?