• ShamyAmy

När fick du starkt positivt gravtest?

Jag är på BIM -4 nu och testen har blivit lite starkare och plussen kommer upp innan ens kontrollstrecket kommit upp men jag har några mf i bakgrunden och är lite orolig, då blev aldrig testen starkt positiva. Min fråga är väll när man kan förvänta sig starkt positivt test?

• Svar på tråden När fick du starkt positivt gravtest?
  • Sophiebysophie

Är säkert väldigt olika kvinnor emellan.. Jag har graviditetssymtom men testen har inte visat postivt än i alla fall, ska ha bim på söndag. Men det kanske är så att jag inte är gravid ändå, bara o vänta o se, men jobbigt

• Lilla Maj 82a

Tror det beror lite på vilket märke. Jag har använt testlagret (bekräftade bara med med digitalt).. Tycker dom visar rätt svagt i början. Testlagret visade supersvagt på BIM-4. På BIM fortfarande rätt svagt (svagare än kontrollstrecket) Först nån vecka efter BIM som jag testade riktigt riktigt starkt med ett sträck som är mycket mörkare och djupare rött än kontrollsträcket..

• ShamyAmy

Jag använder mig av cb, fick mitt första svaga + i förrgår eller nått, har aldrig testat med morgonurin heller, är supernervös

• Lilla Maj 82a
    ShamyAmy skrev 2011-06-02 15:59:52 följande:
    Jag använder mig av cb, fick mitt första svaga + i förrgår eller nått, har aldrig testat med morgonurin heller, är supernervös
    Men är du bara på BIM-4 är det helt normalt att plussa supersvagt. Tror det är få som får ett starkt test då oavsett märke, och en del får ju inte plus alls trots att dom är gravida. Testa igen om nån eller ett par dagar så håller vi tummarna för att det blir starkare, det blir det säkert! Och grattis förresten =)  
  • Ullabella84

Det är något väldigt olika från person till person....jag testade BIM-1 och fick då ett väldigt starkt streck, som dök upp innan kontrollstrecket, men vi är alla olika.

• roxylady

BIM-2 fick jag superstarka plus på alla mina stickor och stavar från CB, babytime, apoteket och testlagrets.

• Lufsan

Har ännu inte fått något starkt plus och är i vecka 6+4 nu. Enligt BM är det inget att oroa sig för. 

En dag i sänder.
  • minaz
    Lufsan skrev 2011-06-06 18:42:07 följande:
    Har ännu inte fått något starkt plus och är i vecka 6+4 nu. Enligt BM är det inget att oroa sig för. 
    hej Lufsan , har du varit på vul och blivit berkräfftad en graviditet?
  • Lufsan
    minaz skrev 2011-06-06 18:59:55 följande:
    hej Lufsan , har du varit på vul och blivit berkräfftad en graviditet?
    Nej, måste man det? Jag har inte inskrivning förren den 14juni. 
    En dag i sänder.
  • Lufsan

Skrev till BM här på FL och fick detta till svar: 

Hej! 

Det finns inget som heter svaga eller starka graviditetstestresultat. Det är antingen positivt eller negativt. Inget annat går att utläsa av styrkan på strecken. Finns det ett streck så är det positivt, inget streck så är det negativt. Det kan inte bli mer eller mindre positivt. Jag håller med din barnmorska, sluta testa och njut av din graviditet. 

Mvh Jenny
    Tack så mycket! Nu kan jag pusta ut! Skrattande
    En dag i sänder.
    Ja det tycker jag att du ska göra. Tyvärr så skrivs det mycket här på familjeliv om svaga och starka streck, men det är en stor myt.
    En dag i sänder.
  • ShamyAmy

Dina kunde man se på bild, jag har massor med test i mitt album, syns typ inget alls på bild, men säger hon så får man väll gå på det, tack för länken!

• roxylady

Jag hade också svaga test i början. Men sedan blev det starkare å starkare :)

• ShamyAmy

Mina test har inte blitt starkare under dom här dagarna jag har testat, men jag har inte använt morgonurin heller

• roxylady
    ShamyAmy skrev 2011-06-06 21:34:50 följande:
    Mina test har inte blitt starkare under dom här dagarna jag har testat, men jag har inte använt morgonurin heller
    Okej men är man tidigt ute så är inte hcgn så stark än och då måste man nästan ta morgonurin.
Svar på tråden När fick du starkt positivt gravtest?