• iaseia

Vad gäller vid timanställning

Jag har en timanställning som PA, min kollega säger att jag kan gå när jag vill men jag har för mig att jag har en månad, vad är det som gäller.

• Svar på tråden Vad gäller vid timanställning
  • April Mamma

Kolla ditt avtal. Har du genomgått din provanställning?

• jassikan

Det beror på vad du har för avtal med din arbetsgivare. Har du överenskomna tider eller avtal som reglerar uppsägningstiden så ska du följa det.

• bellsii

Timanställda brukar ej ha uppsägningstid

• iaseia

Jag har inte tillgång till kontraktet nu
    men ja tror de är en timanställning. Har för mig det står att jag har uppsäning en månad och ska hoppa in vid behov (alltså ingen grad, inga antal timmar per månad osv..)
    men min kollega säger att ja inte har någon uppsägning-

• jassikan

Det är inte anställningsformen som avgör vad du har för uppsägningstid, även om det är vanligt att en timanställd inte har någon uppsägningstid.

Har du gått med på en månads uppsägningstid / skrivit på anställningsavtal om det så gäller det.

• iaseia
    jassikan skrev 2011-06-02 18:44:33 följande:
    Det är inte anställningsformen som avgör vad du har för uppsägningstid, även om det är vanligt att en timanställd inte har någon uppsägningstid.

Har du gått med på en månads uppsägningstid / skrivit på anställningsavtal om det så gäller det.
    Var kan jag hitta info om detta ?
  • SysterYster03

Är du bara timanställd (dvs vid behovsanställd) så brukar man inte ha någon uppsägningstid. Men många PA-jobb där är man inte vanligt timanställd utan man har oftast en anställning så länge uppdraet vara och då brukar man ha 2-4 veckors uppsägningstid

Svar på tråden Vad gäller vid timanställning