• Charlotte 237

Bonuspappa där den "riktiga" pappan tagit sitt liv.

Jag och min partner är i en ganska annorlunda sits. Min man tog sitt liv för ca 1,5 år sen. Kvar blev jag med fyra barn i åldrarna 5,8,10 och 13 år. Det finns mkt att läsa om hur man fixar alla relationer hit och dit när det finns barn med i bilden. Men hittar inget om hur det kan va när man är ensam förälder. Hur ska man få allt att funka? Skulle va skönt att få höra om andras erfarenheter...

• Svar på tråden Bonuspappa där den "riktiga" pappan tagit sitt liv.
  • Gerd parterapeuten

Hej!

Det måste ha varit en mycket svår situation för dig och dina barn när din man tog livet av sig. Det kanske kan vara lite lättare för dig som vuxen att förstå orsakerna bakom men för barnen kan det te sig obegripligt när en förälder inte vill leva längre. Det är viktigt att dina barn får hjälp att bearbeta sin sorg. För din del blir det ju så att du blir ensam ansvarig för barnen och inte får någon naturlig avlastning. Det kanske finns andra bland familjelivs läsare som har liknande erfarenheter. Jag har träffat en del par i er situation. Nu vet jag inte vilka speciellt frågeställningar du har. Om du har mer konkreta frågor, skriv gärna igen.

Hälsningar

Gerd

Svar på tråden Bonuspappa där den "riktiga" pappan tagit sitt liv.