Johannanan skrev 2011-06-02 22:12:51 följande:
TIll
petramaria:
Aah en Akta graco stol är det. Ja jag ahr ju klätt av den och tvättat resterande i tvättmaskin och där försvann nästan all den konstiga lukten. Tvätta då i parfymfritt, men har oxå bara tvättat den en gång, så funderar på att kasta i den en gång till och kasnke tvätta med något sköljmdelen som luktar lite gott iaf, är så rädd för att barnet ska få utslag eller bli alergisk av olika former av parfymer i kläder :O Kanske lite överkänslig, men det är ju första barnet :P
Det är ju just själva sufletten som lukar pyton! :S Jag har gnuggat som en galning men lukten vägrar släppa :S
Du kan i lugn och ro ta lite mjukmedel som luktar lite gott och tvätta den igen :) för sufletten tar ju inte i barnets hy så då ska det inte vara någon fara...
E själv förste gångs mamma
så jag förstår din oro ....Det viktigaste är ju att man inte använder mjukmedel i barnets kläder och det dom sover på eller rättare sakt det som rör deras hy ska inte tvättas med mjukmedel ..... Hoppas du får bort lukten och tästa även med vanish fläkborttagning upp täkte att de tog bort doft oxå ....