• Johannanan

Hur får man bort den vidriga lukten från bilbarnstolen?!?!

Vi köpte en BG barnstol och jag tvättade klädseln och sufletten. Men efter som bågen på sufletten sitter fast i tyget fick jag lägga den i blöt i badkaret och handtvätta den.

Men när jag blötläggde den kom det en så vidervärdig illa luktande lukt, det luktar gamal vitlök!
    Jag vet inte hur jag ska få bort lukten?!? Vet inte vad jag vågar ha för olika medel efter som barnet ska ligga i den sen Förvånad

SNÄLLA ge mig massa tips hur jag ska göra!!

• Svar på tråden Hur får man bort den vidriga lukten från bilbarnstolen?!?!
  • MammaHela

du kan testa att spraya på ättikla och vatten för att få bort lukten.

Det gjorde jag när dottern kissat i sin stol.

T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Johannanan
    MammaHela skrev 2011-06-02 21:51:47 följande:
    du kan testa att spraya på ättikla och vatten för att få bort lukten.

Det gjorde jag när dottern kissat i sin stol.
    Ska pröva det! Men det bli ingen ättika lukt kvar då?
    För prayar du på det och sen sköljer av det sen eller låter du det sitta kvar?
  • syrena
    Johannanan skrev 2011-06-02 21:50:35 följande:

Vi köpte en BG barnstol och jag tvättade klädseln och sufletten. Men efter som bågen på sufletten sitter fast i tyget fick jag lägga den i blöt i badkaret och handtvätta den.

Men när jag blötläggde den kom det en så vidervärdig illa luktande lukt, det luktar gamal vitlök!
    Jag vet inte hur jag ska få bort lukten?!? Vet inte vad jag vågar ha för olika medel efter som barnet ska ligga i den sen Förvånad

SNÄLLA ge mig massa tips hur jag ska göra!!

Det ska gå att ta bort all tyg vist själva sufletten får man ju hand tvätta och använda tvätt medel och sjölja noga.... men resten ska du kunna tvätta i tvätt maskin har hafen sådan som du har och det va inga bekymmer att få loss tyget ..... om det är sufletten som luktar så kan du ju använda olika medel för den kommer ju inte mot barnets hud ... så det ska ju inte vara någon fara .......vist är det en crago barnbilstol ....?
  • Johannanan

TIll petramaria:

Aah en Akta graco stol är det. Ja jag ahr ju klätt av den och tvättat resterande i tvättmaskin och där försvann nästan all den konstiga lukten. Tvätta då i parfymfritt, men har oxå bara tvättat den en gång, så funderar på att kasta i den en gång till och kasnke tvätta med något sköljmdelen som luktar lite gott iaf, är så rädd för att barnet ska få utslag eller bli alergisk av olika former av parfymer i kläder :O  Kanske lite överkänslig, men det är ju första barnet :P

Det är ju just själva sufletten som lukar pyton! :S Jag har gnuggat som en galning men lukten vägrar släppa :S

• syrena
    Johannanan skrev 2011-06-02 22:12:51 följande:
    TIll petramaria:

Aah en Akta graco stol är det. Ja jag ahr ju klätt av den och tvättat resterande i tvättmaskin och där försvann nästan all den konstiga lukten. Tvätta då i parfymfritt, men har oxå bara tvättat den en gång, så funderar på att kasta i den en gång till och kasnke tvätta med något sköljmdelen som luktar lite gott iaf, är så rädd för att barnet ska få utslag eller bli alergisk av olika former av parfymer i kläder :O Kanske lite överkänslig, men det är ju första barnet :P

Det är ju just själva sufletten som lukar pyton! :S Jag har gnuggat som en galning men lukten vägrar släppa :S

Du kan i lugn och ro ta lite mjukmedel som luktar lite gott och tvätta den igen :) för sufletten tar ju inte i barnets hy så då ska det inte vara någon fara...

E själv förste gångs mamma så jag förstår din oro ....Det viktigaste är ju att man inte använder mjukmedel i barnets kläder och det dom sover på eller rättare sakt det som rör deras hy ska inte tvättas med mjukmedel ..... Hoppas du får bort lukten och tästa även med vanish fläkborttagning upp täkte att de tog bort doft oxå ....

• MammaHela
    Johannanan skrev 2011-06-02 22:02:27 följande:
    Ska pröva det! Men det bli ingen ättika lukt kvar då?
    För prayar du på det och sen sköljer av det sen eller låter du det sitta kvar?
    jag blandade, 1 del ättika och 5 delar vatten tror jag. Luktade inget när det torkat.
    T är bra på att laga trasiga hjärtan.....
  • Johannanan
    MammaHela skrev 2011-06-02 22:27:50 följande:
    jag blandade, 1 del ättika och 5 delar vatten tror jag. Luktade inget när det torkat.
    Tack för tipset ska verkligen pröva det :) Hoppas lukten förvinner! :)
  • Johannanan
    syrena skrev 2011-06-02 22:21:24 följande:

Du kan i lugn och ro ta lite mjukmedel som luktar lite gott och tvätta den igen :) för sufletten tar ju inte i barnets hy så då ska det inte vara någon fara...

E själv förste gångs mamma så jag förstår din oro ....Det viktigaste är ju att man inte använder mjukmedel i barnets kläder och det dom sover på eller rättare sakt det som rör deras hy ska inte tvättas med mjukmedel ..... Hoppas du får bort lukten och tästa även med vanish fläkborttagning upp täkte att de tog bort doft oxå ....

Ska pröva mig fram! Har förhoppningsvs några dagar kvar innan kmoddas kommer :)

Ja men precis! Tvätta faktiskt kläderna i vanish men inte sufletten så ska prova det och sen funkar inte det så provar jag med ättika :)

Tack så myk för hjälpen!  :D
  • Sarah84

Köp en spray på Clas Ohlson som heter "Yocoair", den är suverän, tar garanterat bort lukten direkt.
    Den döljer inte lukten utan tar helt bort den.
    Många sprayer som luktar "gott" döljer ju bara den illaluktande lukten. Men denna är helt luktfri & tar bort de som luktar illa.

Spraya med denna då dottern hade spytt i bilen & de lukta igenting efteråt.
    & då är ju spylukt något av de värsta & svåraste att få bort.

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
Svar på tråden Hur får man bort den vidriga lukten från bilbarnstolen?!?!