• Myapocalypse

Ska studentmössan med?

Jag tar studenten nästa fredag (10 juni ) och kommer säkerligen att glömma studentmössan hemma! Ja ni får skratta åt mig, för detta skulle inte förvåna mig. HAHA

Var bara tvungen att säga det. Onödigt att starta detta JAG VET ! Men ville skriva lite bara :D

• Svar på tråden Ska studentmössan med?
  • roffe

Haha det blir nog bra. Se till att den sitter på huvudet innan du går hemifrån bara :)

Och drick inte för mkt på champagnefrukosten innan, jag höll knappt på att ta mig in i aulan efteråt :D  "Här Sara, ta den här flaskan. OJ NU SKA VI IN: SVEP!" klunkklunkklunk.... BOING!

grattis i förskott :)

• Lykkorus

Lägg den vid ytterdörren och se till att ha den på dig när du går hemifrån. Glöm inte att inte ha den på flaket, den blir totalförstörd!

• josefin1234

Skriv en stpr lapp på din spegel i ditt rum och också på ytterdörren på insidan så kommer du komma ihåg :)
    Grattis frästen!!

Lykkorus skrev 2011-06-02 23:43:14 följande:
    Lägg den vid ytterdörren och se till att ha den på dig när du går hemifrån. Glöm inte att inte ha den på flaket, den blir totalförstörd!
     Va inte ha den på på flaket? e du go eller? :)
    Hade min mössa princip hela kvällen förutom när jag hade den i handen oh skakade runt med den.

Den mössan står för varenda sekund av vad jag gjorde på min student.

• tjej87
    Lykkorus skrev 2011-06-02 23:43:14 följande:
    Från sthlm? Är bara där jag har hört att man byter kläder innan flaket och sen häller öl på varandra och på folk runt omkring...
  • Myapocalypse

Haha tack och ska tänka på detta :D

Det skulle bli lite halvtaskigt väder med molnigt och lite regn.. Men vafan! Studenten är ändå studenten. Kan även känna att det är skönt att det inte kommer vara 25 grader varmt och näst intill dö :D

• jennifer88

Grattis till studenten!! Ha absolut inte på dig mössan på flaket, den kommer inte överleva all champagne och öl! Om du nu inte har ett sådant roligt regnskyd man kan köpa till och trä över den.. Extra kläder att ha på flaket eller efter är klart att rekomendera det också... ;)  

• Myapocalypse
    jennifer88 skrev 2011-06-03 00:07:53 följande:
    Grattis till studenten!! Ha absolut inte på dig mössan på flaket, den kommer inte överleva all champagne och öl! Om du nu inte har ett sådant roligt regnskyd man kan köpa till och trä över den.. Extra kläder att ha på flaket eller efter är klart att rekomendera det också... ;)  
    Tack så mycket! :)

Har bott i en lägenhet eftersom att jag har studerat 14 mil hemifrån. Det blir en tripp dit efter kortegen och är påväg hem kan jag lova! Haha!
  • Lykkorus
    tjej87 skrev 2011-06-03 00:00:30 följande:
    Från sthlm? Är bara där jag har hört att man byter kläder innan flaket och sen häller öl på varandra och på folk runt omkring...
    Hahaha, ok jag erkänner. Stockholmare rakt igenom! Ja, jag tog av mig mössan, bytte om till gamla fula kläder, bytte till ett par fula skor som de inte gjorde något att ja aldrig mer skulle kunna gå i och gick på flaket. Åkte kommunalt hem och kände hur jag droppade och luktade öl, men kul hade jag.
  • Myapocalypse
    Lykkorus skrev 2011-06-03 00:11:04 följande:
    Hahaha, ok jag erkänner. Stockholmare rakt igenom! Ja, jag tog av mig mössan, bytte om till gamla fula kläder, bytte till ett par fula skor som de inte gjorde något att ja aldrig mer skulle kunna gå i och gick på flaket. Åkte kommunalt hem och kände hur jag droppade och luktade öl, men kul hade jag.
    Och det är det som är huvudsaken. Det är studenten för fan! Det händer bara en gång i livet!
  • Rafael90

Men va? Hur hinner man hem och byta kläder innan flaket? Förvånad när jag tog studenten hade vi samling i aulan, sprang ut, och sen direkt på flaket. Självklart hade vi mössorna och allt med oss, det är ju det som är grejen. Man vill ju inte se ut som en bonde på gödselflaket när man ska visa att man tagit studenten Skrattande

• Lykkorus
    Rafael90 skrev 2011-06-03 01:17:40 följande:
    Men va? Hur hinner man hem och byta kläder innan flaket? Förvånad när jag tog studenten hade vi samling i aulan, sprang ut, och sen direkt på flaket. Självklart hade vi mössorna och allt med oss, det är ju det som är grejen. Man vill ju inte se ut som en bonde på gödselflaket när man ska visa att man tagit studenten Skrattande
    Nej, man har med sig kläder. Jag hade 3 mil till skolan jag hann definitivt inte hem. Jag hade betalat mycket för min mössa så ville inte förstöra den, så den fick åka med föräldrarna hem och åkte på på studentmottagningen sen.
Svar på tråden Ska studentmössan med?