• Anonym

Öppet köp hos BikBok?

Köpte en klänning på rea där igår och ångrar mitt köp så tänkte lämna tillbaka den. Läste på kvittot och där stå det exakt: "Öppet köp och bytesrett inom 7 dagar mot kvitto. Reavaror, badkläder och underkläder bytes ej."

Eftersom det inte står skrivet om ångerrätt på reavaror borde jag väl få lämna tillbaka? Eller hur hade ni gjort?

• Svar på tråden Öppet köp hos BikBok?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-06-03 07:55:54 följande:
    Köpte en klänning på rea där igår och ångrar mitt köp så tänkte lämna tillbaka den. Läste på kvittot och där stå det exakt: "Öppet köp och bytesrett inom 7 dagar mot kvitto. Reavaror, badkläder och underkläder bytes ej."

Eftersom det inte står skrivet om ångerrätt på reavaror borde jag väl få lämna tillbaka? Eller hur hade ni gjort?
    Jag hade gjort ett försök. Ångerrätt och bytesrätt är ju inte samma sak.
  • knäppisen

Jag hade tolkat det som att jag varken kunde byta eller lämna tillbaka reavaror.

• Michisen

Det är värt ett försök, men jag skulle inte bli sur ifall de nekade mig att få tillbaka pengarna. Var glad och trevlig mot personalen och be snällt och förklara att du förköpte dig så kan det nog vara så att de inte är omöjliga.

• Anonym
    knäppisen skrev 2011-06-03 08:03:04 följande:
    Jag hade tolkat det som att jag varken kunde byta eller lämna tillbaka reavaror.
    Ska man vara petig så ska det stå att man varken har öppet köp eller bytesrätt på rea-varor. Det gjorde det inte på ts kvitto.
  • knäppisen
    Anonym skrev 2011-06-03 08:08:07 följande:
    Ska man vara petig så ska det stå att man varken har öppet köp eller bytesrätt på rea-varor. Det gjorde det inte på ts kvitto.
    jo, jag vet det, men jag gissar att det bara är en miss av butiken att skriva som de gjort och därför försöker jag inte byta. Om jag nu var i TS sits.
  • Tutilure

Du kan ju alltid testa men du kommer att bli nekad (om du inte får en väldigt snäll person i kassan).
    Går de inte med på byte så kan man räkna med att öppet köp inte är aktuellt.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
Svar på tråden Öppet köp hos BikBok?