• Äldre 3 Jun 09:35
    23650 visningar
    8 svar
    8
    23650

    Snälla hjälp! Kräm mot ytliga blodkärl

    Hej!

    Har efter två graviditeter fått så fula ytliga blodkärlsnät på ena vaden... Ska på bröllop om ett par veckor och ska ha en fin knäkort klänning men skäms så för mitt fula ben!!

    Undrar om någon som har eller har haft (i bästa fall) ytliga blodkärl och använt någon kräm/salva att smörja in för att bleka eller lösa upp dessa, Jag var på Apoteket och blev rekomenderad Hirudoid och det köpte jag och har smörjat med men märker ingen skillnad!

    Mycket tacksam för tips och hjälp!!

  • Svar på tråden Snälla hjälp! Kräm mot ytliga blodkärl
  • Äldre 7 Jun 11:14
    #1

    Någon??

  • Mela78
    Äldre 7 Jun 21:13
    #2

    Har använt Hirudoiden, men det är ingen mirakelsalva även fast den kan göra en del av den ytligaste blodkärlen lite mindre synliga. Tar lite tid dock så du får smörja på ordentligt tills bröllopet. Blåmärken försvinner fortare med Hirudoiden också.

  • Äldre 8 Jun 19:42
    #3

    Tack för svaret! Jag smörjar och smörjar... Hur många gånger ska man ta tror du? Står en till flera gånger per dag på förpackningen. Har tagit ca 4 ggr per dag...

  • Äldre 3 Jul 17:27
    #5

    Det finns en sak som funkar bra mot ytliga blodkärl och det är
    salva mot hemorrojder! Tror eller ej.
     

  • Äldre 3 Jul 19:48
    #6

    Hej och tack för svaren! Det var ju bra men en sån salva ;). Är det exempelvis sån som man ser i reklamen på tv,Ac3 något..?

  • Äldre 3 Dec 12:32
    #6

    Hej jag lider av precis samma saker och såg här om hemorrojdsalvan ???? funkade verkligen den mot ytliga blodkärl ?? Vore såååå tacksam för svar. Man blir så deppig av att ha detta ????. Ska givet testa men vore kul om man viste att den funkade . Tack på förhand

  • Äldre 3 Dec 13:46
    #7

    K-vitamin är nog strået vassare än Hirudoid. Eller kolla upp om det finns någon klinik i närheten som erbjuder laser/IPL. Nackdelen med laser/IPL att det kan bli hemosiderinutfällning i huden.

  • Tue 5 Nov 2019 09:55
    #8
    +1
    Kräm mot ytliga blodkärl - http://lonzes.com/varesilse.htm Dottern min använt detta och det funkade bra.
Svar på tråden Snälla hjälp! Kräm mot ytliga blodkärl