• Dayna Lee

10 veckor gammal kattunge som skakar. Vad kan vara fel?

Min moster har en 10 veckor gammal kisse som igår kväll helt plötsligt fick skakningar och darrningar i hela kroppen. De har vart hos vet, men har bara tagit massa prover. Inte fått så många provsvar än.. Men de som kommit var bra. Kalcium och socker var utan anmärkning. Den vill inte dricka och äta utan vill bara sova.

Nån som vet vad felet kan vara?

• Svar på tråden 10 veckor gammal kattunge som skakar. Vad kan vara fel?
  • Dayna Lee

Kan du utveckla svaret mer? Den har ju lekt och skuttat minuterna innan.

• Bettan78

Kattungen är väl fortfarande hos sin kattmamma? annars är det kanske inte så konstigt om den mår dåligt.

• Mamma Mu med Sparven Max

Min katt hade skakningar. Den var iofs vuxen men den hade selen brist. Efter extra tillskott mådde hon fint igen. Fråga veterinären om det är en möjlighet.

• Dayna Lee

Bettan78, Den är ju 10 veckor! Som jag skrev tidigare så har det varit lek och skutt innan den blev dålig.

• lejone

Den kanske blev skiträdd för något o inte hade sin mamma i närheten...

• lejone

Eller så har den brist på nått kanske... Stackars kisse...

• Dayna Lee

Ja det är jätte synd om den. Hela familjen är så oroliga. Jag hoppas nån kan komma med nåt konkret svar här. Kanske nån som varit med om samma sak med en liten kisse. De väntar på prover också så kanske vi vet svaret imorrn ändå.

Tack för era svar!

lejone, Nej det verkar inte som att den blev rädd. Allt har ju varit frid och fröjd och den har dessutom sin bror att leka med hela tiden och ty sig till. Kattungarna har kommit till en kärleksfull familj.

• lejone

Ja det hoppas jag verkligen att de har hehe ne jag menar att kattungar har ju lite knepiga grejjer för sig iblann allså.
    vi har haft mängder av katter under min uppväxt och avsaknad av mamman låg närmast imin bok.

Svar på tråden 10 veckor gammal kattunge som skakar. Vad kan vara fel?