Vart handlar jag billigaste maten i Göteborg?
Vart finns den billigaste maten i Göteborg?
Vilken kedja är billigast?
Tjänar man på att vara stamkund som jag är på ICA tex?
Vart finns den billigaste maten i Göteborg?
Vilken kedja är billigast?
Tjänar man på att vara stamkund som jag är på ICA tex?
Vet inte just om matpriserna skiljer sig mycket, men i Uppsala tycker vi att Citygross är billigast o bäst. Stort utbud, bra märken, mycket hälsokost, bra grönsaker, affärsstyckat kött osv osv. Snabbt o enkelt med självskanning o man får ofta rabatterbjudanden hem eller via sms.
Vi tycker vi tjänar ca 1 kasse/storhandling mot tex ica/coop.
Beror ju på massor med faktorer. PRO brukar ju göra en matkasseundersökning och då har ICA Maxi Torslanda vunnit många gånger. Men det kanske äts upp av bensinkostnader t.ex.
http://www.pro.se/Konsumentmakt/Prisundersokning/Prisundersokning-2010/
(Klicka på Göteborg).
Sen beror det på ert köpmönster också. Vi handlar t.ex. på ICA Maxi och får ofta rabattkuponger från "vår butik" på 10% vid ett köptillfälle eller 100:- eller 30:- eller liknande utöver ICA:s "vanliga" rabatter.
Ibland brukar jag ta en sväng till den Willys-butiken som ligger närmast och göra storköp på t.ex. konserver (krossade tomater, etc) eftersom de är billiga på sånt, men samtidigt dyrare än vår ICA Maxi på "färskvaror"...
Jag handlar på Willys och maxi och då handlar jag mest på Willys och 1/2 priset kött på maxi
Jag tror också det beror på vilka varor man köper,tex vid allergi eller dyl.Jag bor i sthlm ,jag tycker citygross är dyrare än ica maxi på basvaror.
Alla butiker är billiga om man passar på extrapriserna. Det finns en ny sajt som heter www-matpriskollen.se där alla extrapriser visas. Testa den! Du skriver bara in vilka butiker du brukar handla i, sen går du in på mån/tis och kollar vad du ska handla i vilken butik. Du sparar hundralappar varje gång!
Ännu bättre är det om du passar på att fylla på skafferi och frys när de varor du brukar köpa finns på extrapris...
Vi handlar det som är billigt på Netto, Willys och Lidl. Ibland när jag är lat handlar jag på Coop Extra.
Jag tycker att man får många fina erbjudanden och småcheckar på 25-100 kr när man handlar nästan uteslutande på ICA. ICA Maxi är dessutom ganska billigt från början och är till skillnad från Netto eller Lidl rätt trevlig affär att gå i (men det är ju kanske mindre viktigt om ekonomin är tight).