• Decembra

Bra kryssning för barn?

Har ni några tips på vilken kryssning man ska ta om småbarn (2 o 4) ska med? Har ni varit iväg själva och hur var det? Har själv bara åkt med Viking line så jag kan inget om de andra...

٩(-̮̮̃-̃)۶ Mamma till två gossar, -06 & -08 ٩(-̮̮̃-̃)۶
  • Svar på tråden Bra kryssning för barn?
  • MrsKnapa

De vill ja oxå veta :) Tror de ska finnas nån till mumindalen?? Har dock inte kollat upp nåt! Men borde ju va ganska lätt o googla :) sitter just nu på mobilen!!!

• Mareldsbarn

Åh även jag vill veta. För en 3-åring och en 5-åring. Bor dock på västkusten så den borde utgå från Göteborg. får googla jag med tror jag!

• Laurin

Åkte med Birka Paradise i påskas, tyckte det var riktigt kul. Vi var flera familjer med barn i olika åldrar som alla var nöjda. Var väl iofs extra barnaktiviteter iom att det var påsklov. 

• Evo IX

Kanske OT men vi tänkte åka till Åbo med 2-åring, blev dock uppmärksammade på att samtliga resenärer ska ha giltig legitimation. Antar att det innebär att vi måste skaffa pass till barnet, vad annars har små barn för giltig legitimation? Det var för krångligt tyckte vi och struntade i alltsammans.

• Mareldsbarn

Evo IX; Vi flög med vår dotter när hon var 3 månader, hon är nu snart 3 år så passet gäller ju än men när jag flög med henne via sthlm-gbg med norweigan stod även där giltig legitimation för samtliga. Inom parantes stod det pass eller födelsebevis. Kanske kan vara ett alternativ att ta en kopia på födelsebeviset utifall ni inte vill lägga ca 400 kr på ett pass. Ring och kolla med bolaget vettja.

Svar på tråden Bra kryssning för barn?