• Dory

Hjälp mig med mitt hår!

Jag har långt, tjockt hår. Mer än dubbelt så tjockt hår än vad de flesta andra brukar ha. Därtill har det självfall, inte krulligt, men det blir vågigt och så där torrt som hår med självfall kan vara.

Har grova hårstrån och väldigt många sådana. Är väldigt svårt att tygla det och få det att se bra ut. Dör av värmeslag ifall jag har håret utsläppt, det blir så himla varmt vid ansikte, hals och nacke ifall jag har det.

Hur som helst, vill inte klippa håret i etapper, det har många frisörer gjort på mig tidigare med katastrofala resultat (krusig hockeyfrilla är inte fint). Finns det annat sätt att få håret att kännas mindre kompakt?

Nått bra schampo, balsam el inpackning som gör att håret slutar kännas så där massivt och tjockt och som gör håret glansigare och mer lätthanterligt? Så att håret känns lättare helt enkelt och mindre torrt & glanslöst.

• Svar på tråden Hjälp mig med mitt hår!
  • brünnhilde

Redken smooth down-serien är fantastisk. (Jag har nog likadant hår som du.)

• Joico

Jag har också blivit rekommenderad Redken Smooth Down till mitt hår... låter som att vi har ungefär lika typ.
    Men det slutade med att jag köpte Björn Axén Care Repair för torrt och skadat hår. Hittills känns håret mindre torrt, så på så vis är jag absolut nöjd. Men nåt mirakel är det väl inte. Har dock inte använt det så mycket än.

Anledningen till att det inte blev Redkens var för att jag inte hade möjlighet att köpa både schampoo och balsam och då tyckte frisören att det var bättre att köpa en annat schampoo och köra på Redken-balsamet, men det kändes omvänt så då sket jag i det Tomte 

Men, jag hade gärna provat det hade isf beställt från feelunique.com 

Svar på tråden Hjälp mig med mitt hår!