Vilken stavning är finast??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-08 14:35
Det blev en liten Isac!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-08 14:35
Det blev en liten Isac!!
Isak tycker jag
Isak, absolut!
oj, tryckte fel...Valde Isac men skull ha valt Isak 
Isak är helt klart finast.
Isac ser bara fel ut, som att ni försöker för mycket. Och Isaac blir fel uttal.
Tror man ska undvika att krångla till det. Har själv fått bokstavera både för och efternamn genom hela livet och det är ganska drygt och ofta blir det fel i alla fall. Röstade därför för ISAK.
Isaac är vackert att se på men ungefär lika krångligt att få till stavningsmässigt som Cathaarina. Enklare att bara skriva Katarina. Tycker jag.
Isaac är den engelska stavningen och därför passar det om du eller din partner har anglosaxiskt ursprung. Har ni inte det blir det lite "vi önskar att vi vore coola amerikaner/fina britter/softa australier etc men det är vi inte". Det berömda "white trash" som inte får nämnas här på FL för då kommer en storm av upprörda som tycker att inga namn är white trash. Men ja, det är min åsikt. Röstade således på Isak. Men tycker nog Isac funkar bra också, fast man undrar ju varför det är med c då men det kan man iofs få undra.
I Sverige Isak!
Isak
Nej man vill ju inte krångla till det för mycket, jobbigt att behöva förklara hela tiden; typ jag heter Isac med c.
Fast jag tycker nog att Isac med c ser finare och mjukare ut än Isak med k, men som sagt, ska försöka att inte kjrångla till det för lilleman
Han kanske inte ens är en Isak när han väl kommer ut
Jag tycker att Isak och Isac är likvärdiga och lika fina stavningar, på samma sätt som Carl och Karl, Erik och Eric ov, det är helt enkelt en smaksak vilken bokstav man gillar bäst. Oavsett stavning så får du säkert precisera om namnet stavas med K eller C eftersom det anses vara lika normalt. Isaac Newton ser vackert ut, men har du ett "svenskt" efternamn så blir Isac eller Isak bättre.