• Kaupa Jaur

Hur får jag fräschare lukt hemma??

Alltså, jag vill att min lägenhet ska lukta lite bättre. Jag röker inte så det luktar inte illa, men lägenheten luktar "ingenting". Ett tag sprejade jag gardinerna med utspätt sköljmedel men det är så omständligt.

Jag använder produkter som luktar gott när jag städar och har doftkulor i dammsugaren men tycker lukterna försvinner så fort! Vädrar ofta så det kanske är därför dom försvinner men det blir så instängt annars.

Söker tips på hur man kan få en bestående fräsch lukt, men ingen rökelse för det sätter sig verkligen i väggarna.

Tips någon???

• Svar på tråden Hur får jag fräschare lukt hemma??
  • Waite

Yankee candle - vaxkaka använder jag själv. Luktar jätte gott

• Kaupa Jaur
    Waite skrev 2011-06-03 21:36:06 följande:
    Yankee candle - vaxkaka använder jag själv. Luktar jätte gott
    Har för mig att de finns i olika fruktdofter?? hade en med vindruva tror jag, luktade himmelskt!
  • Lena

Jag skulle ha blommor och frukt som ger naturlig väldoft.

• Jessa med 3

Städa och vädra i stället! Det är bara jobbigt med pålagda dofter!

• Kaupa Jaur
    Jessa med 3 skrev 2011-06-03 21:51:16 följande:
    Städa och vädra i stället! Det är bara jobbigt med pålagda dofter!
    Det gör jag, men jag tycker som sagt inte att städandet luktar tillräckligt fräscht.
  • Waite

Finns i massa olika dofter. Jag skulle tipsa att köpa en waxkaka till att börja med (de är inte så dyra typ 20 spänn styck) och då ev doften clean cotton som luktar fräscht och nytvättat. Kläm ner en bit i en aromalampa och tänd så smälter biten och doften sprider sig i hemmet. Sedan kan man använda den om och om igen tills man inte tycker det luktar lika mycket, då klämmer man ner en till bit osv.

www.yankeecandle.se/ProductList.aspx&SM=77&Color=1

i vår stad så kan man köpa dessa i blomaffärer.

• Kaupa Jaur
    Waite skrev 2011-06-04 17:50:54 följande:
    Finns i massa olika dofter. Jag skulle tipsa att köpa en waxkaka till att börja med (de är inte så dyra typ 20 spänn styck) och då ev doften clean cotton som luktar fräscht och nytvättat. Kläm ner en bit i en aromalampa och tänd så smälter biten och doften sprider sig i hemmet. Sedan kan man använda den om och om igen tills man inte tycker det luktar lika mycket, då klämmer man ner en till bit osv.

www.yankeecandle.se/ProductList.aspx?TM=58&SM...

i vår stad så kan man köpa dessa i blomaffärer.
    Åh, det låter precis som det är nåt i den stilen jag är ute efter ska kolla runt efter det
  • Kimona

Glade har väl något såntdär glasblock med doftgel i som ser ut som en prydnad och får det att lukta gott. Här kör vi med spray som luktar äpple då vi inte har nåt fönster i badrummet.

Svar på tråden Hur får jag fräschare lukt hemma??