• Snowsee

Välja nytt mobilabonnemang, hjälp!

Hej!
    Jag är just nu på G att byta operatör och mobilabonnemang. Har idag 3Vänner. Ska även byta mobil men kommer att köpa den löst så det kommer inte påverka abonnemangskostnaden. Frågan är nu vad jag ska välja för abonnemang? Det är ju en djungel!

Viktigt för mig är:
    - Bra täckning.
    - Låg månadskostnad.
    - Surf.
    - Billigt att både ringa och sms:a till alla operatörer då min familj och mina vänner har väldigt olika mobiloperatörer.

De abonnemang jag främst tittat på är följande:
    Glocalnet Mobil Fritt + tillägg för surf.
    Tele2 Netto + tillägg för surf
    Tele2 Snackis Surf,
    Tele2 Smart
    3Vänner + tillägg för surf samt gratis samtal/sms till en annan valfri operatör.
    Telia Prata På inkl surf.

Hur är Glocalnetsoch Tele2´s täckning??
    Jag sms:ar betydligt mer än vad jag ringer!

Hjälp!!

• Svar på tråden Välja nytt mobilabonnemang, hjälp!
  • Meland

Halbop är mycket bra där får du 3000 gratis sms till alla inom hela världen och abonnent och du ringer för ca 19 öre i min till alla inom Sverige. Kolla på deras sida. Www.halbop.se

• Lykkorus

Tele2 har bra täckning!

• Snowsee
    Meland skrev 2011-06-03 23:26:27 följande:
    Halbop är mycket bra där får du 3000 gratis sms till alla inom hela världen och abonnent och du ringer för ca 19 öre i min till alla inom Sverige. Kolla på deras sida. Www.halbop.se
    Hur är halebops täckning?
  • GoldDigger

Går inte halebop på Telias nät?

• Meland

Ja den går på Telias nät. Jag rekommenderar dig att först köpa ett kontantkort och testa hur det fungerar med nätet innan du köper ett abonnemang för säkerhets skull

• vackrastarflow

Tele2 Snackis är bra! Men jag har inte provat deras surf.

Sen beror lite ju också på hur mycket du betalar idag. Jag har idag 3 pott med surf/global/gratis till 3 och fasta nätet samt ett sms-paket och använder aldrig upp potten som är 299 kr totalt. I priset ingick också en android-telefon av bra standard (htc desire hd).

Men jag har bara mobil, ingen fast telefon. Så jag tycker jag kommer billigt undan!

• kanpai

Har för mig att jämför.net har en sida om mobilabonnemang där man kan hitta rätt beroende på ens ring/surf-mönster.

Lycka till! 

Svar på tråden Välja nytt mobilabonnemang, hjälp!