• Rafael90

Gick du upp i vikt av dina p-piller?

Du som äter p-piller, oavsett sort, gick du upp i vikt? Skriv gärna i tråden vilken sort du tar också.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Gick du upp i vikt av dina p-piller?
  • Julutzi

Åt Jasmine och jag gick inte upp i vikt (hette de så?!?) Har i alla fall spiral nu och har inte gått upp alls, snarare gått ner... Men det beror nog på andra saker

♥ Mamma till Julia 030527, Emilia 080108 och Agnes 100708
  • Nemi76

Under tiden jag åt p-piller (minns inte de olika märkena men Trinovum, Trinordiol och Desolett tror jag att det var) så gick jag både upp och ner i vikt. Berodde på kosten och inte på pillrena, vågar jag påstå.

Röstade "Annat"

• LängtarEfterDiig

Jag åt neovletta och gick inte upp någonting. Märkte inte av några biverkningar heller :)

• wity

Japp, 7 kg!
    Desolett åt jag.

♥ Tyra 031010 ♥ Wilhelm 050628 ♥ Alvin 100826 ♥
  • Meland

Ja mycket jag åt minni piller vet inte längre namnet på dem. Jag började åta dem efter att jag hade fått ett missfall och vägde då 62 kg( under graviditeten hade jag gått upp 4 kg) efter bara ca 7-8 månader vägde jag ca 75 kg. Slutade då att ta dem men blev då gravid efter bara en vecka. När min son föddes vägde jag nästa 100 kg. Nu har jag spiralen Levonova vilken försvårar vikt nergången för mig. Har sen förlossningen för över 3 år sedan gått ner bara ca 12 kg

• ShamyAmy

Jag åt cerazette och jag upp jättemycket!

• Rafael90

Kan tillägga att jag själva tar neovletta 28 och inte har gått upp ett gram. Min vikt stabiliserades snarare och trots att jag växte 3-4 cm på längden så har vikten varit densamma. Har däremot haft svårt både att gå upp och ner i vikt sen jag började med dem.

• bomboo

när jag började med neovletta 28 så gick jag upp tre kilo, när jag slutade så gick jag ner dem, sen när jag började med dem igen något år senare så gick jag upp tre kilo igen. Barnmorskan sa att tre kilo är normalt att gå upp...

Svar på tråden Gick du upp i vikt av dina p-piller?