• amlesd

Gott mellanlägg till rulltårta?

Berätta vad ni lägger för gott mellan rulltårtan, innan ni rullar ihop den?

• Svar på tråden Gott mellanlägg till rulltårta?
  • tjej87

Hemmagjord jordgubbssylt blandat med hemmagjort äppelmos :) Mums!

• Meland

En blandning av vaniljpudding och mjukt saltfri margarin/smör och 4 hela bananer som man läger på sidan av bottnen och sen rullar ihop. Sedan läger man resten av vanilj blandningen ovan på och på sidorna av tårtan och strö på kokosflingor eller malna/ krossade nötter... Mycket enkelt och gått
    Tips: lägg tårtan någon timme i kylen innan servering för då blir den saftigare och vanilj blandningen blir fastare

• Betty Boop

Om man gör chokladrummtårta så är ett tips att ta färdig kesella vanilj eller jordgubb/lime. Jättegott och smidigt!

• Elavela87

Vispad vaniljvisp med hallon ^^

• amlesd
    Elavela87 skrev 2011-06-06 17:47:15 följande:
    Vispad vaniljvisp med hallon ^^
    Kan man frysa sådan rulltårta med vaniljvisp?
  • Scaniamamma

smörkräm om det är en chokladrulltårta, annars nu på sommaren grädde och jordgubbar i en vanlig "vit" rulltårta

• Betty Boop
    amlesd skrev 2011-06-06 18:16:55 följande:
    Kan man frysa sådan rulltårta med vaniljvisp?
    Ja det går jättebra! Ett tips är att skära skivor innan den har tinat helt. Då är det lättare att skära snygga skivor.
  • Insatt

Jag brukar göra vaniljkräm (4 msk marsan til 2 dl mjölk) och när den tjocknat blanda den med 0,5-1 dl vispad grädde (eller snarare 0,5-1 dl grädde jag vispat). Sedan när jag brett det på rulltårtan brukar jag strö över några hallon så det blir minst ett till varje skiva. Smarrigt värre.

Svar på tråden Gott mellanlägg till rulltårta?