• Anonym (sara)

tipsa polis??

Min mamma hade hört att grannen på andra sida säljer knark i hudgården

jag tyckte hon skulle tipsa polisen men hon vet ju inte om det är sant

fast hon träffade han i går kl 08 på morgone hög som ett hus

vad tycker ni?

• Svar på tråden tipsa polis??
  • Anonym

Ring anonymt till polisen och berätta era iaktagelser så kan dom själva avgöra om dom vill åka dit eller inte... Det kan ju vara så att dom är medvetna om vad grannen håller på med men väntar på att han ska göra en sista tabbe så dom kan låsa in honom ett par år??

• Anonym (sara)
    Anonym skrev 2011-06-04 09:06:41 följande:

Ring anonymt till polisen och berätta era iaktagelser så kan dom själva avgöra om dom vill åka dit eller inte... Det kan ju vara så att dom är medvetna om vad grannen håller på med men väntar på att han ska göra en sista tabbe så dom kan låsa in honom ett par år??

okej då vet jag lite
  • Anonym

Inte stoppa näsan i andras business är det mest rekommenderade, stör det er att grannen eventuellt säljer nått?

• Anonym

Varför ska ni göra det? Det leder bara till mer problem för dem 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-06-04 09:06:41 följande:

Sätta span kostar några tusen om dygnet, låsa in en person kostar omkring en mille om året.
    Anser ni att det är en lämplig summa att spendera på att förstöra ett liv utan nån annan effekt än det så vist, ring.
    Själv ser jag ingen som helst anledning till att slösa bort såna summor på inget för ÄVEN om dessa rykten stämmer, även om mannen råkar vara en langare så är hans enda brott att förse betalande kunder med en efterfrågad vara.
    Även om man skulle förstöra hans verksamhet så finns det tusentals andra som säljer och för varje langare som försviner kommer det upp två nya, pengarna är för enkla för att folk ska tacka nej till.

Nej, låt mannen vara och låt folk använda vilka droger som än passar dom.
  • Anonym

Jag hade ringt snuten, jag gillar inte knarkare. Särskilt inte sådana som säljer! Ok om man vill pajja sitt eget liv, men andras? Nej inte ok. Och vill man hålla på med sånt borde man flytta ut i skogen där man själv och ens pundarpolare inte stör någon. USCH! Jag förstår Leffe Silbersky som vägrar ta klienter i narkotikamål. 

• Anonym
    Anonym skrev 2011-06-04 12:14:11 följande:
    Jag hade ringt snuten, jag gillar inte knarkare. Särskilt inte sådana som säljer! Ok om man vill pajja sitt eget liv, men andras? Nej inte ok. Och vill man hålla på med sånt borde man flytta ut i skogen där man själv och ens pundarpolare inte stör någon. USCH! Jag förstår Leffe Silbersky som vägrar ta klienter i narkotikamål. 
    Folk som använder andra droger än alkohol pajar i regel inte sitt liv, lika lite som vanliga alkoholkonsumenter gör det.
    Men för att folk ska kunna använda andra droger än alkohol måste nån sälja dom, staten tar inte sitt ansvar på det området så privatpersoner måste tyvärr rycka in.
    Hade personligen hellre sett andra droger på systemliknande butiker men tills vidare får man tyvärr handla på gatan.

Dom flesta "knarkare" stör heller ingen, det är bara folk som vill sköta sina liv ifred.
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-06-04 12:32:03 följande:
    Folk som använder andra droger än alkohol pajar i regel inte sitt liv, lika lite som vanliga alkoholkonsumenter gör det.
    Men för att folk ska kunna använda andra droger än alkohol måste nån sälja dom, staten tar inte sitt ansvar på det området så privatpersoner måste tyvärr rycka in.
    Hade personligen hellre sett andra droger på systemliknande butiker men tills vidare får man tyvärr handla på gatan.

Dom flesta "knarkare" stör heller ingen, det är bara folk som vill sköta sina liv ifred.
  • Anonym (Tipsa!)

Förvånad över hur många som säger att man inte ska lägga näsan i blöt när det gäller sånt här. Om ingen ringde och tipsa polisen så skulle vi nog snart ha en anarki som hette duga, nej tack säger jag tills ånt.

Klart man ska tipsa om sånt. Har bott granne med en knarkare som också langat och det i sin  tur förde med sig både det ena och det tredje, så vet hur mycket det kan ställa till med att ha en sån granne. Man kan ju ringa anonymt som någon skrev.

• Anonym
    Anonym (Tipsa!) skrev 2011-06-04 12:36:15 följande:
    Förvånad över hur många som säger att man inte ska lägga näsan i blöt när det gäller sånt här. Om ingen ringde och tipsa polisen så skulle vi nog snart ha en anarki som hette duga, nej tack säger jag tills ånt.

Klart man ska tipsa om sånt. Har bott granne med en knarkare som också langat och det i sin  tur förde med sig både det ena och det tredje, så vet hur mycket det kan ställa till med att ha en sån granne. Man kan ju ringa anonymt som någon skrev.
    Varför ska man förstöra folks liv i onödan? Min granne är full varje helg, jag bryr mig inte om det eftersom det inte påverkar mig. Inte heller om folk som använder droger, sålänge de inte stör andra är det väl deras egna problem? 

Mind your own buissness liksom. 
Svar på tråden tipsa polis??