• gravidaU

Slutade amma för 10 månader sedan kan fortfarande trycka fram några droppar "mjölk", normalt?

Jag slutade amma i oktober/nov förra året men kan fortfarande trycka fram "mjölk" om det nu är det ur ena bröstet, det jag ammade mest och på slutet, är detta normalt eller finns anledning att oroa sig, cancer?

• Svar på tråden Slutade amma för 10 månader sedan kan fortfarande trycka fram några droppar "mjölk", normalt?
  • Laura03

Jag ammade min son i tre veckor. Han är idag 13,5 månader och när jag var på massage med friskt algbad innan (badet var i enskilt rum) så rann det ut mjölk från bröstet. Jag grät lite för jag fick sluta amma pga sjukdom. Så det är inte helt onormalt då.

• brünnhilde

Man kan ha mjölk i brösten lääänge.
    Min son är tre, och nu är jag i och för sig gravid, men även precis innan jag blev det kunde jag få ut mjölk ur brösten. Sonen slutade jag amma när han var 12 mån.
    Många av mina vänner säger att de har haft mjölk i brösten hela perioden "mellan barnen".

• Poison

Det är 2 år sedan jag fick barn och jag kan n idag trycka ut bröstmjölk - ibland mer ibland mindre.

Ammade dom ca 3-4 första månaderna.

• Poison

oj!

...jag kan än* idag trycka....

• FrökenDecember

Jag googlade det häromdagen och läste att man kan ha mjölk i brösten i 8-10 år efter att man slutat amma...

• Ruggugglan

Ja, det är normalt. Du kan ha mjölk i flera år.

• Ruggugglan
    litenlitenliten skrev 2011-06-04 19:20:44 följande:
    Ja, det är normalt. Du kan ha mjölk i flera år.
    Jag slutade att amma i samma veva som du och har fortfarande mjölk.
  • gravidaU

Tack snälla för era svar men det är bara ena bröstet och då kanske det är ngt skumt/allvarligt typ cancer? Jag läste att vätska från bröstvårtan kan vara ett symptom på cancer?

• Some

Om du är orolig ska du givetvis kontakta en läkare. Men troligast är att det är pga amningen.

happy until proven otherwise
  • Ruggugglan
    gravidaU skrev 2011-06-06 22:45:37 följande:
    Tack snälla för era svar men det är bara ena bröstet och då kanske det är ngt skumt/allvarligt typ cancer? Jag läste att vätska från bröstvårtan kan vara ett symptom på cancer?
    Tror inte alls att du behöver oroa dig. Jag får mer mjölk ur ena bröstet än ur det andra när jag "pressar". Men kontakta absolut läkare om du är orolig. Det finns inget värre än att vara orolig.
Svar på tråden Slutade amma för 10 månader sedan kan fortfarande trycka fram några droppar "mjölk", normalt?