Lugn eller vild i magen? Väntar du pojke eller flicka?
Undrar om det är någon skillnad på aktivitet i magen beroende på om man väntar en kille eller tjej?
Är själv i v. 26 och har en vilding i magen (vet inte vilken sort).
Undrar om det är någon skillnad på aktivitet i magen beroende på om man väntar en kille eller tjej?
Är själv i v. 26 och har en vilding i magen (vet inte vilken sort).
Jag har en vild pojke :)
Men tror det är olika!
Jag undrar det jag med...
Är i v 29 och har en vilde i magen jag med, men vet inte vilken sort. Förra gången var magen lugnare och då blev det en flicka...
Har också en vilde. Vet ej vilken sort. Sist var det lugnt magen och fick då en pojk.
Väntar två flickor, den ena är vild den andra lugn så det där att flickor skulle vara lugnare är en skröna
Denna gången är det mer party i magen, flicka. Den lugnare bebisen var (är) en pojke.
Jag har en vilde i magen, inte ofta det är lungt i magen. Jag vet inte könet på denna bebis.
Men jag har en son och en dotter. Och sonen var liite lugnare i magen än dottern.
Jag har en lugn tjej i magen denna gången. Förra gången var det en jättevild tjej. Så det kan vara väldigt olika även om det är samma kön på dom
förra graviditeten var det en väldigt lugn bebis, och ut kom våran dotter, nu denna gången är det en vilde och jag tror nog det är en pojke,, allting är så annorlunda ;) men vem vet!
En var vild, den andra lugn men båda var pojkar
Ni som har/haft lugn bebis i magen, hur ofta känner ni bebisen? Eller liksom, hur mycket, eller hur jag nu ska förklara mig :P Jag undrar hur aktiv på ett ungefär en lugn bebis i magen är!
Jag har också hört att flickor är lugnare i magen. När jag väntade första barnet var han rätt vild i magen och det var alltså en pojke. Nu är bebisen än vildare och jag tror att det är en kille till men ska bli spännande att se när h*n tittar ut vad det är för sort!
emelielj: Kan tyvärr inte svara på din fråga då jag bara haft vildingar i magen
har en riktig vilding som enligt RUL ska vara en liten tjej! (vi får väl se -v 39 nu)
Min dotter var en riktig vilding i magen och nu är hon 1 år och lika vild!
Har nog inte med könet att göra utan med personligheten.
Hade en väldigt lugn pöjk i magen första garviditeten och han var och är en lugn grabb som bebis-6 år.
Hade en väldigt livlig och vild tjej i magen andra graviditeten och sån förblev hon även utanför.
Nu har jag en vääldigt lugn person i magen men vet inte än om dte är en pojke eller flicka.
Första barnet: Vilde, ut kom en pojke som var rätt så lugn på utsidan.
Andra barnet: Lugn, ut kom en flicka som var lugn som bebis och är fortfarande 5 år senare
Tredje barnet Lugn i magen, ut kom en flicka som var en duracell kanin och är fortfarande 3 år senare
Denna graviditet. Går i vågor, oftast mest aktivitet sena kvällar och ibland på morgonen, Väntar en liten flicka enligt RUL.
Min flicka, nu 2 år 3 mån, var en vild en i magen o även på utsidan. Eller inte vild, mer aktiv o ständigt i farten :) Nu väntar jag en till men vet ej vilken sort än. Hittills har det varit lugnt därinne, kände t.o.m. rörelserna tidigare med första barnet!!
Min teori är att flickan brås på mig som var/är likadan ;) och att jag kanske nu väntar en pojke som brås på sin lugne far. We'll see :) får jag önska så vill jag ha det så! :D
när jag väntade dottern, så va hon otroligt lugn i magen, ( hade dock moderkakan i framvägg) men de va inte mycke jag kännde av henne, kännde nog första sparken runt v,23-24 nån gång o min sambo kännde sparkana på magen väldigt sent......
Tror inte det har med kön att göra, däremot personlighet.
Kände igen rörelserna när mina kommit ut.
Har en liten flicka i magen, och än så länge så är hon lugn, men är ju bara i vecka 23 så det kan ju ändras :)