• Inanna75

Dockvagn för lite äldre barn

Hej!

Min dotter som nu är 7 år har nu visat ett intresse för dockor och dockvagn. Hon är ca 140 cm lång
    vilket gör att alla dockvagnar jag tittar på känns alldeles för små. Görs det inga barnvagnar för lite äldre
    barn? Det känns som att de flesta är gjorda för barn upp till 8 år, leker man inte efter det med dockvagnar?
    Jag minns att jag själv gärna lekte med dockor och dockvagn upp till 11 års ålder.

Är det någon som har något tips på en dockvagn?

//Jolanta 

• Svar på tråden Dockvagn för lite äldre barn
  • stor grön drake

kolla blocket efter lite äldre dockvagnar, de är ofta högre. Jag hade en från 70-talet, och när jag äntigen nådde upp för att köra den bra, så lekte jag inte med sånna dockor mer (mina barbiedockor sydde jag abra kläder åt, jag gick inte ut med dem )

• Cecci78

jag har flera från 70-talet och som wingtear skriver så är de högre. För de extrema finns även silver cross men det är knappast något man köper för att bara leka med eftersom de är så dyra...

• Woodgrove

Brio från tidigt 90-tal är höga. Även Babyborn från 99/00 har höga handtag (passar mig som är 150 cm lång, skojade om att vi skulle ha en sådan istället för barnvagn eftersom alla är för höga för mig)

Svar på tråden Dockvagn för lite äldre barn