• Froggys

Tips på aktiviteter/utflykter för barn runt 1 år i eller runt Stockholm

Hej!

Nu är det dags för första sommaren med vår son som fyller 1 i slutet av juli! Min man ska vara ledig vecka 28-32 och nu behöver vi tips på utflykter och aktiviteter man kan göra med en snart 1-åring. Vad passar i den åldern? Vad uppskattar man då? Vi bor i Stockholm, men kan tänka oss att åka lite utanför också.

Fyll på med tips!

• Svar på tråden Tips på aktiviteter/utflykter för barn runt 1 år i eller runt Stockholm
  • mammatill6

BAndängens parklek är super. Har lite djur, inhängnad lekpark, plaskdam. PErfekt utflykt. Skansen är alltid kul.

• Thursday

1-åringar har enligt min åsikt mycket lite eget utbyte av ytflykter mm. Sonen fyllde 1 förra februari, och under våren och sommaren gjorde vi saker som:

Bondgårdsutflykt
    Liseberg
    High Chaparral
    Campa
    Åka och bada
    Åka ånglok med kompisar

Kan inte säga att han tyckte att någon utflykt egentligen var roligare än motsvarigheten hemma... alltså, han gillade att åka och bada men inte mer än att bada i sin egen lilla balja hemma i trädgården. Han gillade att kolla på lammen på bondgården men inte mer än att jaga katterna hemma.

Däremot så gillar de föräldrar som är på gott humör, och sonen gillar att åka int ill stan och glo på spårvagnar och folk, men jag hade satsat på att välja utflyktsmål efter vad jag själv gillar och så låtit barnet följa med

Svar på tråden Tips på aktiviteter/utflykter för barn runt 1 år i eller runt Stockholm