• AntonåMajasmamma

Värmeslag/solsting

Har någon varit med om att sitt barn fått värmeslag med frossa och sedan kräkts? Lilleman tror jag hade en släng av det inatt då han frös och var allmänt gnällig, sen kom det en laddning med kräk och sen var allt frid och fröjd. Idag har han ätit och varit precis som vanligt, vilket inte känns som magsjuka! Vilket det kan vara, det lär vi ju märka. Men jag tror även han mådde dåligt av värmen som var igår. 
    Någon??

• Svar på tråden Värmeslag/solsting
  • roffe

Jag får ofta så när jag solat mer än en timme. Frossa, feber, svettningar och illamående, yrsel. Sen är jag bra igen dagen efter.

Min systerson kräks ofta när han är förkyld, det är lite skumt tycker jag :)

• snö 81

Min dotter fick solsting för någon vecka sedan. Då kräktes hon och efter en kalldusch var allt frid och fröjd.

Hon har även kräkts inatt och om det beror på solsting/vätskebrist eller magsjuka skulle vara intressant att veta....

• AntonåMajasmamma

Ja det är inte lätt att veta. Jag har dock haft fruktansvärda kramper i magen idag. Inget illamående men hungrig utan matlust!!!??? Så kanske har han haft en släng av nån skit ändå. Bara att hoppas på att de andra i familjen slipper.

Svar på tråden Värmeslag/solsting