• Beatrissan

iCandy Apple jogger

Hej,

Funderar starkt på att köpa en apple jogger till första barnet i september.

Det har stått mellan bugaboo cam och applen, men då jag hellre vill ha en trehjuling och att liggdelen är högre upp på icandyn så kommer det med största sannolikhet bli den till slut..

Undrar om någon vet om man kan köpa vagnen något billigare nånstans? Det priset vi ha r på ny vagn nu ligger på ca 8500kr med ligg och sitt.

Typ webshop från utlandet?, har kollat några engelska sidor, men i det landet verkar som inte få lägga ut priset på deras vagnar, man måste ringa..

Tacksam för svar!

• Svar på tråden iCandy Apple jogger
  • Nippertippan

Är där lufthjul på den? Och är det en ergonomisk sittdel?
    Vi har varit stensäkra på teutonias trehjulning eftersom urban jungle inte går att vända sittdelen på men icandy´s är ju väldigt intressant nu med insåg jag.

• Beatrissan
    Nippertippan skrev 2011-09-19 16:26:44 följande:
    Är där lufthjul på den? Och är det en ergonomisk sittdel?
    Vi har varit stensäkra på teutonias trehjulning eftersom urban jungle inte går att vända sittdelen på men icandy´s är ju väldigt intressant nu med insåg jag.
    Hej,

Ja det är lufthjul på den om man använder den som trehjuling, vill man använda den som 4 hjuling är det bara lufthjul bak o hårdare där fram.. (applen kan man ju växla mellan 3 o 4 hjul)

Ergonomisk sittdel vet jag inte, hur vet man det? Den är ju bra formad i sittdelen och man kan justera sista delen för "fötterna" vilket man tyvärr tex inte kan på buggans cam där måste ju alltid barnet ha samma ställning oavsett om det sitter eller ligger.... Gå o titta på den o kläm o känn, jag tycker om den iaf =) Men förstår om ni funderat på s3an med, den e helt ok, den med, men det är sååå många som har den o andra sidan lättare att få billigt på 2a marknaden om man vill!!

Lcka till!     
  • terror

Vet ni vart man kan klämma och känna på apple? Vi var till bigbaby idag som är återförsäljare men dom hade den inte hemma, utan dom kunde bara beställa om man skulle köpa. Vill ju titta, klämma och känna innan vi bestämmer oss. Vi bor i sthlm.

• Beatrissan

Jag vet att storken och jollyroom här i Göteborg säljer den. Sthlm har jag ingen koll på tyvärr. Måste skriva att jag är grymt vansinnigt nöjd med min apple den är dsign mässigt jävligt snygg, lättkörd lufthjulsvagn, lätt att vända sittdelen på, lätt att byta från joggerhjul till två mindre swirvelhjul, färgpaket att byta dyna+sufflett mm mm... Ett litet minus dock är att suffetten inte går då långt ned där framme, men o andra sidan är det inte många den gör det på idag. Varken bugaboo, eller annan cityvagn ala lätta o mindre varianten.. Då får man ha en större vagn med säckigare sufflett typ teutonia, emmaljunga osv.. Icandy applen sittvagn väger totalt runt 14kg, helt ok tycker jag. Applen är enligt ig den snyggaste modellen trots att peachen även verkar sälja bra med. Peqchen har kromade detaljer runt på liggdelen samt sittdelen plus att hela chassit är i kromat vilket jag tycker är lite trashigt och fult. Tror de nyaste peqchvagnarngår att beställa i svartchassi och borstat alu. Peachen ligger och sitter även barnet lägre som på bugaboovagnen, medans applen är lite högre. Cherrymodellen är en rtikrtig lättviktsvariant, här har du mindre hjul ej luft och ett icke justerbart handtag. Nyaste modellen heter Strawberry men finns inte i Sverige ännu, dock iCandys snyggaste vagn,. Www.icandyworld.com

• terror
    Tack! Äntligen någon som gav ett litet svar :)

Vi har beställt vagnen på en butik i Orminge utanför sthlm. Dock har vi inte känt på den men vi chansar och gissar att den är grym! Har sett den live och det är verkligen så snygg!!
Svar på tråden iCandy Apple jogger