• Kimona

Hur f*n får ni till nagelbanden????

Som på bilden tillexempel!

Jag försöker med nagellolja för att mjuka upp nagelbanden så jag kan putta ner dom, men det går inte. De krullar sig lite och längre ner händer inget alls + att det gör ont att putta ner dom längre.
    Detta gör att nagellacket flagnar vid nagelbanden och det ser sååå fult ut :(

Någon som kan hjälpa?
  • Svar på tråden Hur f*n får ni till nagelbanden????
  • Buspojkarna

jag köpte förut nån liten grej som man helt enkelt skär bort nagenbanden med

• Majsan70

Jag petar ner mina nagelband efter att jag har haft dem i blöt  en stund. Sen mjukar jag upp dem varje dag med nagelbandscreme och lacket ser fint ut liksom nagelbanden.

• Mad as snow
    Buspojkarna skrev 2011-06-05 15:22:40 följande:
    här kommer en länk direkt dit där du kan beställa denna. Även min man älskar den. Perfekt även när man har nagelband som går sönder

www.grooming.se/sv/artiklar/hander-fotter/han...
    Men om man skär eller klipper bort nagelbanden så växer de ju tillbaka i dubbel storlek. Jag höll på i flera år med detta och det var ett helvete att sluta med, eftersom man hela tiden måste hålla efter. Det ser inte klokt ut efter ett tag. TS har jättefina nagelband, blanka och hela. Skär inte bort dem!
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Nemi76
    Mad as snow skrev 2011-06-05 15:26:09 följande:
    Men om man skär eller klipper bort nagelbanden så växer de ju tillbaka i dubbel storlek. Jag höll på i flera år med detta och det var ett helvete att sluta med, eftersom man hela tiden måste hålla efter. Det ser inte klokt ut efter ett tag. TS har jättefina nagelband, blanka och hela. Skär inte bort dem!
    Tror bilden är så som TS vill ha naglarna, inte så som TS har naglarna
  • Mad as snow
    Nemi76 skrev 2011-06-05 15:27:50 följande:
    Tror bilden är så som TS vill ha naglarna, inte så som TS har naglarna
    Attans, vad korkad jag är. Nu ser jag.

Men skär inte bort dem i vilket fall, det ser riktigt illa ut till slut. *vet* 
    Jag delar inte dina åsikter men jag är beredd att dö för att slippa höra dem.
  • Kimona
    Nemi76 skrev 2011-06-05 15:14:48 följande:
    Har du testat nagelbandsremover?
    Aldrig hört talas om, vad är det? :O
  • Kimona
    Mad as snow skrev 2011-06-05 15:26:09 följande:
    Det är inte mina det är så jag vill ha dom xD
  • Nemi76
    Kimona skrev 2011-06-05 15:43:34 följande:
    Aldrig hört talas om, vad är det? :O
    Gå till närmsta Kicks och kolla bland nagelvårdshyllan. Där hittar du olika varianter. Det är som en "peeling" för nagelbanden och tar bort det som sitter på nageln. Jag har ett "set" med nagelvård innehållande olja, nagelbandsremover osv och om man bara använder det så blir det fint
  • Buspojkarna

Mina har då inte blivit sämre och jag har använt den i flera år. De har väl snarare blivit bättre. använder den med några månaders mellanrum och det räcker för att hålla efter de

• aussiemia

MIna nagelband ser ut som på bilden.
    Jag har en nagelbandstång som jag klipper med. Dom är ganska dyra, men är värd varenda öre.
    Klipp nagelbanden, börja i ena änden och klipp längs med. Mjuka upp med handkräm, olivolja eler något annat fett och använd sedan en träpinne (finns på hyllan med nagelgrejjor), peta försiktigt upp. Smörj in hela handen och massera in ordentligt runt nageln. Jag har på ett rejält lager på kvällen och på morgonen är nagelbanden fina.

• JBC

Gå och gör en manikyr hos någon som är utbildad, be att få det gjort och se hur dom gör. Har en del kunder som kommer in bara för att få sina nagelband fixade och ibland kan man behövs skära bort litegrann. Vi klipper aldrig, vi skär! På vissa växer det mer, andra mindre helt enkelt.

• Kimona
    JBC skrev 2011-07-22 11:41:00 följande:
    Gå och gör en manikyr hos någon som är utbildad, be att få det gjort och se hur dom gör. Har en del kunder som kommer in bara för att få sina nagelband fixade och ibland kan man behövs skära bort litegrann. Vi klipper aldrig, vi skär! På vissa växer det mer, andra mindre helt enkelt.
    Det kommer jag aldrig ha råd med xD
Svar på tråden Hur f*n får ni till nagelbanden????