Jobbig separation efter kaosrelation.
Hej,
Tog beslutet för ett tag sedan att separera från min sambo som miss skötte sig rejält, med alkohol, tillit och ansvaret med barnen.
I april flyttade jag till min nya bostad där mina barn på snart 5 och snart 9 bor tillsammans med mig växelvis. Pga mina arbetstider så¨kanjag tyvärr inte ha barnen alltid som jag skulle vilja, och måste lämna dom till mitt ex som då tar hand om dom. (eller lämnar dom till sin mamma då han inte kan ta hand om dom)
Hans relation till barnen har inte varit den bästa under åren, fast jag vet han försökt. Jag har ett barn sedan tidigare som jag har ensam vårdnad av. Yngsta tjejen har vi delad vårdnad av.
Jag har nu kontaktat fam rätten för sammarbetssamtal.
Jag skulle kunna berätta en hel del men i nuläget så är det så här att mitt ex vägrar prata med mig om saker som har med barnen att göra. Tider för hämtning och när han ska ha barnen är det han bryr sig om. Detta har skett efter att vi blev rejält osams efter han släppte bomben att han träffat en annan kvinna, en thialänska som inte kan prata bra svenska. Han har träffat barnen med henne utan min vetskap och brutit flera överenskommelser jag haft med han om saker som har med barnen att göra pga att han varit och gjort olika aktiviteter med den nya kvinnan tillsammans med våra barn.
Jag har blivit oerhört sårad av den här mannen. Han svek mig i vår relation och betedde sig hemskt mot barnen, och nu har han gått vidare och ser bara att jag är bitter och anklagande, när jag faktiskt endast bryr mig om mina barn, mitt allt här i livet.
Nu har jag mina aningar om att han kommer flytta ihop med den här nya kvinnan, där mina barn ska vistas och leva. Det är som om han blivit helt konstig, förblindad och slutit sig. Han upprepar att han bara tänker på barnens bästa men för mig är det något han bara säger, då han aldrig brytt sig om dom tidigare nämnvärt.
Har jag rätt att kräva att han berättar för mig om han flyttat ihop med den här kvinnan? Allting har gått så snabbt....Han berätta för mig att han träffat en ny efter en månad in i separationen och jag VET att mina barn tycker och upplever det är konstigt med allting, men han vägrar erkänna och min och hans relation har blivit som en hopplös knäskålsmatch.
Jag är oerhört sårad men inser att jag har ingen makt men rent känslomässigt är det skitjobbigt helt enkelt. Då jag har ensam vårdnad om min äldsta dotter vet jag att jag kan kräva hur boendet ska vara för henne men då min äldsta dotter och min yngsta dotter har en oerhört tight relation så vet jag att det skulle bara blir jättejobbig för tjejerna om de skulle tvingas separeras de också. Detta vet mitt ex om såklart och jag tror han spelar spel med mig, för i nuläget uppvisart han total brist på empati.
ja nu har jag förklarat allting så sansat och så gott det går men skulle som sagt kunna skriva en hel del mer om allting.
jag hoppas på ett professionellt svar.
Vänliga hälsningar,
C