• Anonym (Jaha..)

Jag har blivit kär vid första ögonkastet... Stort problem.

Jag lever i ett förhållande, har barn och är 30+. Förhållandet jag är i har varat i ca 10 år, det har gått upp och ner som i alla förhållanden. Jag har en partner som är fantastisk på alla sätt och vis, inga större fel på honom. Vi har gått igenom en del strul, gjorde slut och var irån varann i ca 2 år för ett par år sen.

Nu lever vi alltså ett bra liv och trivs tillsammans, jag får fortfarande fjärilar i magen då och då. Vi skrattar mycket och har det bra.

Så händer det... Jag är ute och får syn på en kille, och jag blir helt förtrollad. Han är inte supersnygg, utan ser lite ut som en nörd. Vi ses ute  Nu sett par gånge (alltså vi bara springer på varann) och jag blir helt lyrisk bara av att vara i samma rum som honom. Helt sjukt! Nu sisit så pratade vi lite, visar sig att han nog känner igen mig (verkar det som) vi är uppvuxna på samma ställe, gått i samma skolor osv men inte samma årskull.

Jag har blivit galet kär!
    Har så klart kollat upp honom och han verkar ha sambo och barn - som jag.

Jag känner att jag skulle vilja träffa honom (inte ligga, utan prata). För antignen så går det över eller så blir det värre - men jag måste veta.

Nu har han inte fb, jag hittar ingen mail. Bara ett mobilnummer (och hemnummer - men det kommer jag såklart inte att ringa).

Jag är alltså INTE ute efter att vara otrogen eller förstöra för någon. Jag vill bara veta hur jag känner och hur jag ska handskas med det.

Kan man verkligen bli kär på ett ögonblick?
    Jag älskar ju min partner, varför reagerar jag då såhär?

Jag vill ha råd och tip, synpunkter och erfarenheter.

Vill även tillägga att jag är emot otrohet, jag har dåligt samvete bara av att jag fått dessa känslor.

• Svar på tråden Jag har blivit kär vid första ögonkastet... Stort problem.
  • roffe

Du säger alltså att du är kär i någon du inte känner utan bara sprungit på.

Du är nog inte kär, du är nog mest uttråkad i ditt förhållande. Gör något mysigt med din man, en dagsresa på tu man hand, em romantisk picnic i parken... Försök vara lite logisk :)

Jag skulle gissa på att det där kommer att gå över bara du och din man får göra lite roliga saker ihop så ni får en liten nytändning, det är lätt att hamna i vardagstristessen så att säga.

Mycket bra oxå att du inte psringer iväg och ligger med någon osv, skönd att se folk med moral :)

Ha inte dåligt samvete, fokusera på era känslor i förhållandet istället för dina pirriga känslor för någon du inte känner alls. Lyckas du inte bli av med dom så tala med din partner om hur du känner så han inte blir typ lurad eller vad man ska säga :)

Låter iaf mest som du behöver lite spänning iom att du säger att du fortfarande kan ha det bra med din man, så är nog mest att du behöver göra roliga/spännande saker :)

• Anonym (Jaha..)
    roffe skrev 2011-06-05 18:18:20 följande:
    Du säger alltså att du är kär i någon du inte känner utan bara sprungit på.

Du är nog inte kär, du är nog mest uttråkad i ditt förhållande. Gör något mysigt med din man, en dagsresa på tu man hand, em romantisk picnic i parken... Försök vara lite logisk :)

Jag skulle gissa på att det där kommer att gå över bara du och din man får göra lite roliga saker ihop så ni får en liten nytändning, det är lätt att hamna i vardagstristessen så att säga.

Mycket bra oxå att du inte psringer iväg och ligger med någon osv, skönd att se folk med moral :)

Ha inte dåligt samvete, fokusera på era känslor i förhållandet istället för dina pirriga känslor för någon du inte känner alls. Lyckas du inte bli av med dom så tala med din partner om hur du känner så han inte blir typ lurad eller vad man ska säga :)

Låter iaf mest som du behöver lite spänning iom att du säger att du fortfarande kan ha det bra med din man, så är nog mest att du behöver göra roliga/spännande saker :)
    Fast saken är att jag inte är uttråkad i mitt förhållande.

Kär är jag inte, bara förälskad och det blev jag efter att vi pratat.

Jag har aldrig fastnat så för en människa förr, har jag dejtat någon så har det tagit veckor/månader innan jag blivit pirrig.
  • Anonym (Jaha..)
    Anonym (Jaha..) skrev 2011-06-05 18:22:19 följande:
    Fast saken är att jag inte är uttråkad i mitt förhållande.

Kär är jag inte, bara förälskad och det blev jag efter att vi pratat.

Jag har aldrig fastnat så för en människa förr, har jag dejtat någon så har det tagit veckor/månader innan jag blivit pirrig.
    Tryckte iväg för tidigt..

Kanske har du rätt i det du skriver, känns bara inte så.

Bra råd och tips =)
  • Anonym (Jaha..)

Ingen som har varit i lika eller liknande situation?
    Vad gjorde ni?

• Anonym (Hmm)

Jag känner igen mig, att bli förälskad i första ögonkastet.

Jag är dock singel - men var på en förfest igår, träffade den sötaste tjejen jag någonsin sett. Vi sitter och pratar endel på förfesten, sedan går vi tillsammans till krogen. Där hon drar med mig upp på dansgolvet, vi börjar pussas osv och sedan så umgås vi med varandra hela kvällen. Vi satt vid samma bord hela kvällen, säkert 2 timmar. Vi umgicks med enbart varandra, även fast det var flera runt omkring. Även när andra satt vid bordet så uteslöt vi dom och prata bara med varandra.

Hon verkar ha en underbar personlighet också. Kan nästan vara min drömtjej! Hur som helst så följde jag henne till hennes skjuts, där vi stod och pratade 10-15 minuter innan vi pussades och kramades hejdå. Växlade även nummer och så sa hon att jag skulle skriva dagen efteråt, vilket jag gjorde.

Vi har smsat lite idag, dock är hon sjukt seg att svara, vilket jag inte vet vad det beror på. Är hur som helst otrooligt nyfiken på henne och hur hon känner. Hon var nykter, jag vara ganska nykter. Så var inte fullhet som pratade iaf, vilket känns som en liten extra säkerhet. Mot när man är full kan man vara annorlunda.

Hoppas verkligen att detta leder till någonting för min del, kommer nog fan bli ledsen annars om hon är hur seg som helst när vi hörs av över telefon, och sen att vi inte ses igen, vilket jag verkligen vill.

Förstår hur du känner! Men du har ju en otroligt mer komplex situation än mig.

• Anonym

Mitt råd är att låta det passera. Han har familj och du med. Förälskelser kan komma flera gånger men om man inte agerar efter dem så lägger de sig ganska snabbt. Jag tycker du är skyldig din man (sambo?) att hålla dig borta från den andra killen. Det blir ju bara jobbigar för dig om du träffar någon du är förälskad i och som du ändå inte kan vara med. Samvetet blir ju lidande dessutom. Gör det rätta och håll dig borta.

• Anonym

Jag tycker INTE du ska försöka träffa honom för att prata. Fokusera på din man istället. Förälskelsen kommer gå över om du inte göder den.

• Anonym (Jaha..)
    Anonym (Hmm) skrev 2011-06-05 19:36:06 följande:
    Jag känner igen mig, att bli förälskad i första ögonkastet.

Jag är dock singel - men var på en förfest igår, träffade den sötaste tjejen jag någonsin sett. Vi sitter och pratar endel på förfesten, sedan går vi tillsammans till krogen. Där hon drar med mig upp på dansgolvet, vi börjar pussas osv och sedan så umgås vi med varandra hela kvällen. Vi satt vid samma bord hela kvällen, säkert 2 timmar. Vi umgicks med enbart varandra, även fast det var flera runt omkring. Även när andra satt vid bordet så uteslöt vi dom och prata bara med varandra.

Hon verkar ha en underbar personlighet också. Kan nästan vara min drömtjej! Hur som helst så följde jag henne till hennes skjuts, där vi stod och pratade 10-15 minuter innan vi pussades och kramades hejdå. Växlade även nummer och så sa hon att jag skulle skriva dagen efteråt, vilket jag gjorde.

Vi har smsat lite idag, dock är hon sjukt seg att svara, vilket jag inte vet vad det beror på. Är hur som helst otrooligt nyfiken på henne och hur hon känner. Hon var nykter, jag vara ganska nykter. Så var inte fullhet som pratade iaf, vilket känns som en liten extra säkerhet. Mot när man är full kan man vara annorlunda.

Hoppas verkligen att detta leder till någonting för min del, kommer nog fan bli ledsen annars om hon är hur seg som helst när vi hörs av över telefon, och sen att vi inte ses igen, vilket jag verkligen vill.

Förstår hur du känner! Men du har ju en otroligt mer komplex situation än mig.
    Härligt! =) Ni är singlar och kan agera precis som ni vill =)
    Skum känsla att känna att man hör ihop med någon man inte känner särskilt djupt.

Hoppas det blir en dejt för er snart.
  • Anonym (Jaha..)
    Anonym skrev 2011-06-05 19:42:10 följande:

Mitt råd är att låta det passera. Han har familj och du med. Förälskelser kan komma flera gånger men om man inte agerar efter dem så lägger de sig ganska snabbt. Jag tycker du är skyldig din man (sambo?) att hålla dig borta från den andra killen. Det blir ju bara jobbigar för dig om du träffar någon du är förälskad i och som du ändå inte kan vara med. Samvetet blir ju lidande dessutom. Gör det rätta och håll dig borta.

Låter som om ett råd jag skulle ha gett om jag läst det jag skrivit... =) Vet att du har rätt, men det är ju så lätt att lura sig själv.. Borde nog låte förnuftet tala. Men det är sååå svårt! Det är ju så sjukt härlig känsla.
Svar på tråden Jag har blivit kär vid första ögonkastet... Stort problem.