Jag har blivit kär vid första ögonkastet... Stort problem.
Jag lever i ett förhållande, har barn och är 30+. Förhållandet jag är i har varat i ca 10 år, det har gått upp och ner som i alla förhållanden. Jag har en partner som är fantastisk på alla sätt och vis, inga större fel på honom. Vi har gått igenom en del strul, gjorde slut och var irån varann i ca 2 år för ett par år sen.
Nu lever vi alltså ett bra liv och trivs tillsammans, jag får fortfarande fjärilar i magen då och då. Vi skrattar mycket och har det bra.
Så händer det... Jag är ute och får syn på en kille, och jag blir helt förtrollad. Han är inte supersnygg, utan ser lite ut som en nörd. Vi ses ute Nu sett par gånge (alltså vi bara springer på varann) och jag blir helt lyrisk bara av att vara i samma rum som honom. Helt sjukt! Nu sisit så pratade vi lite, visar sig att han nog känner igen mig (verkar det som) vi är uppvuxna på samma ställe, gått i samma skolor osv men inte samma årskull.
Jag har blivit galet kär!
Har så klart kollat upp honom och han verkar ha sambo och barn - som jag.
Jag känner att jag skulle vilja träffa honom (inte ligga, utan prata). För antignen så går det över eller så blir det värre - men jag måste veta.
Nu har han inte fb, jag hittar ingen mail. Bara ett mobilnummer (och hemnummer - men det kommer jag såklart inte att ringa).
Jag är alltså INTE ute efter att vara otrogen eller förstöra för någon. Jag vill bara veta hur jag känner och hur jag ska handskas med det.
Kan man verkligen bli kär på ett ögonblick?
Jag älskar ju min partner, varför reagerar jag då såhär?
Jag vill ha råd och tip, synpunkter och erfarenheter.
Vill även tillägga att jag är emot otrohet, jag har dåligt samvete bara av att jag fått dessa känslor.