• mirakel

    Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011

    Tänkte att vi kunde samlas här!
    Vi som ev. funderar på och
    Vi som  har bestämt oss för och
    Vi som håller på med äggdonation i Finland i år, 2011.
    För att utbyta tankar, funderingar, förhoppningar, rädslor, glädje o sorg!

    Vi har bestämt oss för äggdonation. I Finland. Satt hjulet i rörelse genom att boka in ett första möte!
    Hittat oss en gynekolog som är villig att hjälpa oss här i Sverige och försöker nu hitta en psykolog
    som ska genomföra ett samtal? med oss innan för o se om vi blir godkända ;) o förstår vad vi gör.
    Känns som om det är mycket som ska klaffa.... men såklart hoppas vi att allt ska leda fram till en liten bebis!

    Var är Du/Ni i processen?

    Kram till er därute! 

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-02 19:07
    Naturligtvis gäller denna tråd även för 2012! :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-07 15:01
    Och även för 2013!!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 14:44
    Och för 2014!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-23 18:50
    I tråden: Nuläge ÄD Finland
    kan man from nu fylla i lite info. om vart man för tillfället befinner sig i ÄD-djungeln (allt från intresse av ÄD till gravid och fått barn samt den i många fall låååånga vägen däremellan.)

  • Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011
  • Lie71

    Hej.

    Om ni bor i Stockholm så använd Familjerådgivningen vid Sabbatsberg. Det är garanterat billigast.
    Vi gjorde det. Kom hem idag från Åbo AVA. En insatt och 2 till frysen igår.

    Lycka till alla ni där ute

  • mirakel

    Hallå,
    är inte från S-holm....
    men hittat två alternativ nu på psykologer på annat håll... cirkus 1500-2000 :- vill de ha för samtal o intygsskrivande...

    Vad ROLIGT!!!! att ni varit iväg Glad o fått ett ägg. Hoppas det vill fastna o bli till en familjemedlem!
    Sätter de in ETT ägg oavsett? lr hade man möjlighet o välja?

    Det enda jag kan känna är att man är så himlans ensam om att göra detta.....
    Nu finns ju du/ni Lie1.... men ni är fler eller hur??? eller?

    Känner oxå att det kommer kosta skjortan! :)
    sen är det ju såklart värt varenda krona om det blir som man önskar...!!
    Bara att fara över o gå på första samtalet ... sådär 5000:- i extra kostnader för oss...
    Har du nåt superbilligt flyg lr båt lr annat ....simma kanske?? ;) ... att föreslå??

    Hej hopp denna soooliga dag

  • Lie71

    Hej.

    De satte bara in ett ägg första gången, sen kan de sätta in två. Man får inte bestämma själv.
    De försöker undvika tvillinggraviditeter. Men de är väldigt trevliga där och även på andra ställen.

    Vi åkte med Viking Line över och är medlemmar i Viking Club, sen nu vid  insättning så bokade vi hotell via Viking Line också. De har även anslutningsbussar från olika orter i Sverige.

    Det finns ju i andra trådar de som också gör ÄD i Finland har jag läst, så fler av oss är det.

    Vi hörs vidare

  • NinaCamilla

    Hej,

    Vi har bokat äggdonation till hösten 2011 eftersom tiden var knappt just nu. Vi gjorde anmälan till äggdonation i december förra året och hade fått tid redan nu i juni men pga.jobbet kändes det fel tidpunkt. Vi väntar med spänningen vad händer under hösten. Det blir nog aug/sep för vår del.

    Vi är flera Vad ska ni gå till? Vi är också i AVA Åbo men funderade på jätte länge Helsingfors. Åka till Åbo är dock lättare från Sthlm och lite billigare än Helsingfors. Jätte trevlig klinik!

  • Nieuwy

    Hej!

    Har precis kontaktat AVA i Åbo idag för att få igång processen för att få äggdonation. Jag fick ett mycket positiv känsla av telefonsamtalet. Hoppas på ett första besök i augusti...
    Superbra med tips på psykolog för det skulle kännas skönt att få det gjort.  Vi har blivit utredda på Sophiahemmet och vi tycks ha allt utom psykologsamtalet. Är det någon som vet om de går fortare då? Lycka till alla!

  • Lie71

    Hej.

    Det är bra att ha skickat in alla papper, så man är klar så att säga.
    De säger väntetider på 7-9 mån, vi gjorde nu efter 5-6 mån. Men man vet aldrig.

    Lycka till alla här i tråden
    Kram

  • lyckligtlottad1982

    Här har ni en till som skall göra ÄD i Finland. Jag bor i Göteborg och är 29 år.  Vi skall göra vår första ÄD i Tammerfors. Vi var på första besök i mars och har precis fått en donator. Förväntad insättning under vecka 32. 

    Vad kul att följa fler som gör ÄD  i Finland!


  • WannabeFler
    lyckligtlottad1982 skrev 2011-06-12 21:31:46 följande:
    Här har ni en till som skall göra ÄD i Finland. Jag bor i Göteborg och är 29 år.  Vi skall göra vår första ÄD i Tammerfors. Vi var på första besök i mars och har precis fått en donator. Förväntad insättning under vecka 32. 

    Vad kul att följa fler som gör ÄD  i Finland!

    Hej!


     


    Ytterligare en till listan på väg till Åbo. Första besök bokat 20/6. Är lite rädd må jag säga. Har två fina sen tidigare på naturlig väg, men när vi började längta efter nr tre satte kroppen stopp och äggen var dålig kvalitét på. Doktorn kunde inte förklara hur det hade kunnat hända.
    Känner mig lyckligt lottad, men längtan är för stor för att inte försöka med ÄD. Jag hoppas att ni inte tycker att jag borde nöja mig med de jag har. De är underbara, och jag vet att de skulle bli fantastiska storasyskon.

    Nån mer i liknande sits? Ge gärna stöd. Har aldrig varit med om nåt liknande

    Kram därute.

  • lyckligtlottad1982
    Lie71 skrev 2011-06-11 10:28:00 följande:

    Hej.

    Det är bra att ha skickat in alla papper, så man är klar så att säga.
    De säger väntetider på 7-9 mån, vi gjorde nu efter 5-6 mån. Men man vet aldrig.

    Lycka till alla här i tråden
    Kram


    vad kul att du ruvar! Håller tummarna för att det bli plus nu! Är det din första ÄD? har du barn innan?
  • Lie71

    Nej, har inga barn sedan tidigare


    lyckligtlottad1982 skrev 2011-06-12 22:55:16 följande:
    vad kul att du ruvar! Håller tummarna för att det bli plus nu! Är det din första ÄD? har du barn innan?
    Nej har inga barn sedan tidigare. Vi håller tummarna jag och min sambo.
    Det är min första ÄD.

    WannabeFler: Hur gammal är du? Jag är nu 40 i år och kom in i förtidigt klimakterium som var innan 30 års åldern. Men fick det konstaterat 2010.  Det kanske är något sådant, har de kollat dina värden?
    Inget är väl fel och rätt i detta med ÄD. Det får man väl själv avgöra vad som är rätt för en och ingen annan
    Mår du bra så är det väl rätt, va )))

    Hoppas det går framåt för er andra i tråden
Svar på tråden Vi som önskar/ska göra/gör Äggdonation i Finland 2011