• Anonym (vad händer nu?)

Han har ångrat att han skrev på flyttanmälan, vad händer nu?

Pappan skrev på flyttanmälan för två månader sedan men har nu ångrat sig. Vad händer? Räcker det med att han ringer Skatteverket och säger att han ångrat sig? Jag är förtvivlad och jätteledsen. Det här är andra gången han först medger att jag ska få flytta och sen ångrar sig (förra gången skrev han aldrig på flyttanmälan) Nu har jag sagt upp lägenheten, fått kontrakt på en ny, begärt tjänsteledigt, ska studera, fått dagisplats mm. Han vet allt detta också. Om jag nu inte får flytta har jag antingen jobb, boende eller dagisplats eftersom allt sånt är upsagt! Är det nån som bet?? Jag ska självklart ringa Skatteverket själv och fråga men det är ju inte öppet förrän på tisdag.

• Svar på tråden Han har ångrat att han skrev på flyttanmälan, vad händer nu?
  • Anonym

Har han skrivit under så har han, om han inte tänker hävda att du förfalskat hans namnteckning och då anmäler dig för urkundsförfalskning, du vet bäst vad han är kapabel till.
    Men är han en helt vanig farsa så får han stå sitt kast och det finns ingen ångertid för flyttanmälan.

• Anonym (vad händer nu?)

Har pratat med Skatteverket nu och han kan ändra sig =( Han får inkomma med en skrift att han ångrat sitt medgivande och då makulerar dom min flyttanmälan. Sen skickar dom ut den på nytt till oss två. Jag kommer såklart skriva på men inte han och sen får då Skatteverket utreda var barnen ska vara skrivna. Hon sa att dom skriver barnen där dom har sin huvudsakliga vila och med tanke på att lillan sovit hos sin pappa en natt på 18 månader så... Men våga man chansa? Alternativ två är väl att ansöka om enskilt vårdnad men det kommer jag ju inte få. Tycker att det är förjäkligt att han kan göra så här!! Om han fullföljer så står jag och barnen utan boende om 4 veckor. Hur har han tänkt??? Han struntar ju i det, just nu vill han bara jävlas=(  Han har också bestämt att jag är skyldig honom pengar och det tänker han "dra av" på underhållsbidraget. Vilket han såklart inte får men att ansöka via Försäkringskassan tar mellan 6-8 veckor. Vet faktiskt int varför han håller på så här men det är jävligt jobbigt!

Svar på tråden Han har ångrat att han skrev på flyttanmälan, vad händer nu?